Welcome to Форум на приятелите на Apple. Please login or sign up.

29-05-2024, 08:49:16

Login with username, password and session length

Shoutbox


Recent

Потребители
  • Общ брой потребители: 7 867
  • Latest: Hardhen
Stats
  • Общ брой публикации: 82 664
  • Общ брой теми: 9 813
  • Online today: 241
  • Online ever: 774
  • (14-05-2024, 04:09:55)
Онлайн потребители
Users: 3
Guests: 176
Total: 179

176 гости, 3 потребители (1 скрит(и))
atanas_mil4ev, BuSteR

Няколко въпроса за iPhone и гаранцията му към Мтел

Започната от AStratev, 22-11-2013, 12:30:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

AStratev

Здравейте,
за съжаление iPhone-a ми се счупи и преди една седмица го занесох в сервиза на Мтел. Проблемите му са няколко, но причината която ме накара да го занеса беше, че Wi-Fi спря да работи; slide-бутона посивя и не искаше да се включи повече Wi-Fi; също така home-button не винаги отреагира и от време на време губи обхват без причина.

Въпросът ми е дали някой от Вас е има подобен проблем (визирам Wi-Fi) и дали това се оправя или мога да се надявам да ми го сменят гаранционно?

И колко време се чака? Тъй като за пръв път ми се налага да ползвам сервизните им услуги.. а вече мина седмица и си искам телефона. Те ли трябва да ми се обадят като е готов или аз трябва да отида да си го потърся?

Благодаря предварително!

angelvn

Сериозни повреди си изредил за това апаратче. Сигурен ли си че не си го изтървал, давил и пр?!?

За срока - телефона може и да ти е готов, но да са пропуснали да ти звъннат (понякога телефона стои в магазина, и звънят след няколко дни), затова ти им се обади да ги питаш до къде са я докарали работата с телефона.

Мтел телефони не ремонтират, а ги подменят. Процеса протича по следния начин:
- занасяш им телефона, те ти дават протокол.
- телефона се праща в София, там се прави оглед за: да не си нарушил гаранцията (телефона да е мокрен, изтърван, газен от кола и пр), дали проблема не е софтуерен и може ли да се отстрани без отваряне на устройството, ако не може - преминаваме на следващата стъпка:
- праща се заявка към Apple за refurbished устройство;
- след като от Мтел получат разрешение за замяна (и устройство ако няма такова налично на склад в мтел) ти изпращат устройството.

Ако имаш от последните модели - 5S или 5C се приготви за чакане между 2-3 седмици. Ако е по-старо -> при 5тица се чака 1-2 седмици, а при 4S - може и по-малко. Много зависи какъв е проблема и дали имат refurbished устройства на склад.
UI designer and developer

AStratev

Благодаря за изчерпателния отговор :)

Телефонът никога не е изтърван, мокрен, газен или каквото и да е от този род. Моделът е 4S и е почти на две години (остават ми 3 месеца гаранция); та той даже и на визия е като чисто нов. По принцип си пазя много вещите :)

При това положение се надявам проблемът да не е от software-а, макар че не виждам смисъл.. никога не е jailbreak-ван или нещо. На последни update-и си е.. абе съвсем нормален телефон. Просто някой функции почнаха да отпадат с времето :D

Ще се постарая да мина през офиса им днес (btw съм в София и го зенесох в голям техен магазин (там, откъдето съм го купувал) и това спестява време).

И последен въпрос - възможно ли е да ги помоля за друг цвят ако решат, че ще ми го заменят? Или нямат такава политика? Историята е, че навремето имаха само бели останали (и не ми се чакаше та си взех бял), а много искам черен.

iNtaCt


faire

Втората година от гаранцията се поема от продавача, така че успех ако си влязъл в нея. Има 90% вероятност да ти откажат гаранция, понеже си го "мокрил", дори и да не си, ще направят да изглежда така.
Иначе така и не разбрах за кой модел става въпрос. Вярно, че айфони няма 100 вида като самсунг, но все пак..
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

AStratev

Цитат на: AStratev - 22-11-2013, 12:56:53
Моделът е 4S и е почти на две години (остават ми 3 месеца гаранция);

Написал съм по-горе за кой модел става на въпрос..

Иначе ще е супер глупаво да се направят така, че ми откажат гаранцията.. Надявам се, че няма да се стигне до там.. преди две години се карах с тях близо 2 месеца за един договор, не ми се иска пак да се разправям с тях заради гаранция..

turieca

Дано имаш прилежно попълнен протокол, в който да пише, че телефона е изряден при приемането и маркерите не показват да е мокрен. Има доста хора, на които им е отказана гаранция по този измекярски начин с намокряне на маркерите в сервиз. Дано не станеш част от тях.

AStratev

За съжаление като чета последното мнение и вече виждам нещата на къде отиват..

Протокола ми е изключително зле написан; на него има само IMEI на телефон, оплакванията ми и моите имена и подпис.. Половината е празен, а тези маркери, за които говориш дори не знам какво представляват..

turieca

Ако ти откажат гаранция потърси КЗП. Щом в протокола не пише да е мокрен те не могат да докажат, че са го получили така. Дано не се стига до там.

AStratev

Абе усещам аз, че ще има голяма разправия..
Сега загледах протокола - на него не пише нищо реално.. дори човека, който го прие не си е написал 3те имена (а само две) и длъжност.. както е по екземпляр.

Абе всичко е объркано супер много.. писал е дата на мястото на моя подпис, пък ме накара да се подпиша на друго място.. Изобщо не е гледал телефона, нито за видими дефекти от падане, нито дали е мокрен.. Никъде не е отразено това.. Но така като гледам май е в моя полза това, защото ако ми го върнат мокрен мога да се заям, че не е отразено във въпросния протокол, а и неадекватно въведената информация от служителя също може да е в моя полза..

Много ми се иска просто да се разберем като нормални хора.. нищо не му е правено, развалил се е - да си поемат отговорността. А е да се налага да се занимавам с КЗП и други инстанции.. Но ако се наложи ще го направя!

turieca


AStratev

Да, благодаря ти :)

Отидох днес, много надъхан да се карам с тях.. но ми казаха, че след 10 дена е рано да си търся телефона.. срока бил до 1 месец..

Ще видим.. ако има проблем ще имам нужда от съвет как да процедирам! Но ще ги побъркам, ако се опитат да ме цакат на дребно.. защото знам, че телефона не съм го повредил аз!

angelvn

В големи филми се вкарвате значи.
Първия ми iPhone към Мтел бе iPhone 4. Пожълтя му леко екрана в горния десен ъгъл и взе да се разпространява (пожълтяването). Не беше нищо фрапиращо, но все пак не е редно да го има това.
Телефона бе изтърван веднъж и си личеше по лайсната малко.

Не ме домързя и отидох директно в сервиза им, защото там ти правят на място оглед на телефона (набързо, но все пак) и се спестява 1 ден от чакането за телефона.
Приеха го, написаха и ми дадоха протокол. След 4 дни като се обадих да видя как върви работата (да не би случайно да ми е заминала гаранцията задето е изтърван телефона) ми казаха че тъкмо са го получили и мога да си взема новото устройство.

И да - оставаха по-малко от 6 месеца до изтичането на гаранцията. ;)

Тъй че нека човека си изчака и да види какво ще стане, а не да се започва с вайкането преди още да е даден телефона.  :o
UI designer and developer

AStratev

Дано.. и аз се надявам да са коректни поне в това отношение.. иначе съм имал много предишни главоболия с "любимия" оператор ;)

Не се обаждат никакви.. след 2-3 дни ако няма вести ще мина пак.. и така :)

После ще пиша, за да ви кажа какво е станало :)

AStratev

Много обичам когато ме посрещне красива и усмихната служителка, след което ми даде нов iPhone :)

Без въпроси, без обяснения :) С радост споделям, че Мтел се оказаха доста по-коректни отколкото очаквах!
Благодаря на всички колеги за споделеното мнение и съвети!

Поздрави,
А. Стратев