Welcome to Форум на приятелите на Apple. Please login or sign up.

15-05-2024, 06:19:56

Login with username, password and session length

Shoutbox


Recent

Потребители
  • Общ брой потребители: 7 861
  • Latest: kaldoor
Stats
  • Общ брой публикации: 82 652
  • Общ брой теми: 9 810
  • Online today: 598
  • Online ever: 774
  • (Вчера в 04:09:55)
Онлайн потребители
Users: 0
Guests: 547
Total: 547

547 гости, 0 потребители

Купих си нов iMac Retina 27" и има дефект - сега какво следва?

Започната от vdobrev, 21-06-2016, 22:42:34

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

vdobrev

Здрвейте, за пръв път пиша тук!

На 18.06.2016 си купих 27" iMac от Технополис - най-скъпия модел. На следващия ден реших да пусна скайп и да се видя с приятел и така открих, че камерата не функционира - черен екран в която и да е програма - Skype, Photo Booth, FaceTime, зеления лед индикатор за камера не свети. В System Information си пише че има камера. В раздел USB камерата е налична, но няма Serial Number,  а някакви маймунски символи като №?/$# и т.н.
Беше неделя. В понеделник се обадих на техническата поддръжка на Apple. След определени тестове и ресетване на SMC и други неща, представителя заключи, че има хардуерен проблем, при което ми даде Case ID.

Обадих се на Технополис рекламации им казах това. Получих отговор, че могат да го сменят след като подам рекламация и се констатира дефекта. Отидох в Технополис, и нещата започнаха да се променят. Неможело да се замени без да мине през сервиз! Защо? Ами те не можели да констатират дали има дефект, само сервиза можел! Започнаха се едни "ама ние откъде да знаем какво си правил с компютъра", и така два часа. Цитирах им и ЗЗП, те го знаели и спазвали. Най-накрая решиха да го извадят от кашона, и констатираха, че камерата не работи. Обаче нищо не можели да направят, трябва да мине сервиз "CreativeCenter" и от там да се констатира че има дефект. Case ID от Apple не се признавал.

Както и да е, стана ясно, че няма да отсъпят. Попълнихме рекламация, в която пише:

Статус на рекламацията: за констатция от сервиз (възможни опции са основателна/не основателна/за констатция от сервиз)

Претендиран начин от клиента за удовлетворяване: замяна

Въпроса ми е сега какво да очаквам и какво следва? Четох ЗЗП, и разбрах че имам право да избера замяна или ремонт. Не разбрах обаче, задължен ли е продавача да се съобрази с моето искане, т.е. дали ще го сменят или ремонтират? В ЗЗП пише, че ако не съм удовлетворен от решението на рекламацията, имам право да разваля договора за продажба.

Моля помогнете със съвети.
 iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2015) 3.3GHz 16GB 2TB
 MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015) 2.9GHz 8GB 512GB
 Mac mini (Late 2014) 2.6GHz 8GB 512GB
 iPhone 6S Plus 64GB Space Grey

ProstoAZ

Адвокат и ги погваш. Този мак струва сигурно 4-6 бона. Достатъчно е един адвокат да ги сплаши. Сигнали до КЗП задължително, отказ за връщане на стока и всичко останало...


Sent from my iPhone using Tapatalk
iMac 24", 2022, 8 GiB
MacBook Air 13", 2017, 8 GiB
MacBook Pro 13", Mid-2012, 16 GiB
iMac 21", 2012, 8 GiB
iPhone 13 pro/128 GiB
iPad Pro 2020 /128 GiB
iWatch ULTA, 2022
AirPodsMax
FitPro_drDre.

vdobrev

Струва 5299 платени в брой, да бъдем точни, което и Технополис изтъкнаха, че стоката била много скъпа... И аз мислех за адвокат, но ще изчакам констатация от сервиза.
Притеснявам се да не би да почнат направо да го ремонтират...
 iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2015) 3.3GHz 16GB 2TB
 MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015) 2.9GHz 8GB 512GB
 Mac mini (Late 2014) 2.6GHz 8GB 512GB
 iPhone 6S Plus 64GB Space Grey

vdobrev

Някой имал ли е подобен случай? Бихте ли се съгласили на ремонт?
 iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2015) 3.3GHz 16GB 2TB
 MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015) 2.9GHz 8GB 512GB
 Mac mini (Late 2014) 2.6GHz 8GB 512GB
 iPhone 6S Plus 64GB Space Grey

Пиф

При дефект от самото начало на ползването - не мисля, че е редно да се съгласяваш с ремонт. Виж да беше поработила машината при теб 2-3-4 месеца, дето се вика - да си беше оставил отпечатъка върху нея по някакъв начин и тогава да се прецака - си е за ремонт. Но на първия ден да дефектира е друго (най-вероятно в магазина още е бил така). Все пак не малка част от платената от теб сума е заради марката, която е символ на качество и надеждност. И купувайки повреден уред, значи въпросния символ в случая нещо куца и трябва да има или подмяна, или при невъзможност - компенсация по някакъв начин.

vdobrev

Ами аз не се съгласих с ремонт и в рекламацията изисках замяна. Обаче ЗЗП така е написан, че... търговеца да не загуби, а клиента по дяволите:

Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.
(2) Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид:
1. стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие;
2. значимостта на несъответствието;
3. възможността да се предложи на потребителя друг начин на обезщетяване, който не е свързан със значителни неудобства за него.


Не знам дали замяната струва нещо на търговеца... нали все пак са оторизирани дилъри на Епъл, не могат ли да си го върнат на Епъл като дефектен?
 iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2015) 3.3GHz 16GB 2TB
 MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015) 2.9GHz 8GB 512GB
 Mac mini (Late 2014) 2.6GHz 8GB 512GB
 iPhone 6S Plus 64GB Space Grey

vdobrev

Нещо интересно намерих в ЗЗП относно дефетна стока:
Чл. 108. Всяко несъответствие на потребителската стока с договора за продажба, което се прояви до 6 месеца след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето й, освен ако се докаже, че липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието.
 iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2015) 3.3GHz 16GB 2TB
 MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015) 2.9GHz 8GB 512GB
 Mac mini (Late 2014) 2.6GHz 8GB 512GB
 iPhone 6S Plus 64GB Space Grey

Fifata

Не знам при apple как е, но мога да ти кажа за всички фирми за телевизори как е. Ако има някакъв такъв проблем се пита в на централно ниво в Европа и от там решават какво се прави, иначе за по дребните неща си има представители на фирмата и те си отговарят.
Пример е за това как точно бяха излезнали oled телевизорите ЛГ и бяха по 15000лв и в магазина бяха счупили един при ваденето и бяха викнали представителна на ЛГ, не му помня името и му искали ваучер за възстановяване, ама той им беше отказал, защото те му казали че си е дошъл счупен, а той им е обяснил че в дървения сандък дето се транспортира трябва да е бил изпуснат от камиона на земята че да му стане нещо сигурно и така той им отказа да им възстанови щетите ....

Сега не знам точно какви привилегии имат в магазина, защото ние като сервиз и като трябва да уважим или откажем гаранция си пускаме запитване. При Самсунг като се пусне имейл към К&К и направо системата го прехвърля и към корейците и те взимат решението какво да се прави, ама там е с директен достъп и продавача няма думата за нищо, ако тия от там решат иго вменяват или отказал гаранция или каквото си решат :)
iPhone 13 mini red 128GB
AirPods Pro
MacBook Pro 14 M1 Pro
iPad Pro 12.9 M1
HomePod

vdobrev

Току що ми се обадиха от сервиза. Диагностиката включвала отваряне на компютъра и тестване на компонентите. Бил разкачен кабела на камерата.

Не ми беше обяснено че ще се отваря като част от диагностиката. Дайте идеи какво да направя?
 iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2015) 3.3GHz 16GB 2TB
 MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015) 2.9GHz 8GB 512GB
 Mac mini (Late 2014) 2.6GHz 8GB 512GB
 iPhone 6S Plus 64GB Space Grey

Adamov

Въпреки че струва една камара пари и е бил сервизно отворен, ако мака продължава да си има първоначалната пълна гаранция си го вземи и ползвай със здраве :)
Apple MacBook Air M2
Apple iPad Air 4
Apple iPhone 12 Pro Pacific Blue
Apple Watch 5
Apple TV 4k 2nd gen
Apple HomePod Original x2
Apple AirPods Pro 2
Apple AirPort Extreme 6th
Apple AirPort Express 2nd

vdobrev

Благодаря Адамов, прав си, то с тези не може да се излезе на глава, те си "спазват закона". Да видим сега при получването дали ще е в същия безупречен вид.
 iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2015) 3.3GHz 16GB 2TB
 MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015) 2.9GHz 8GB 512GB
 Mac mini (Late 2014) 2.6GHz 8GB 512GB
 iPhone 6S Plus 64GB Space Grey

Adamov

Стискам палци да е, и да забравиш този неприятен момент бързо.
Apple MacBook Air M2
Apple iPad Air 4
Apple iPhone 12 Pro Pacific Blue
Apple Watch 5
Apple TV 4k 2nd gen
Apple HomePod Original x2
Apple AirPods Pro 2
Apple AirPort Extreme 6th
Apple AirPort Express 2nd

Пиф

Изпращал съм два пъти при тях iMac 27" за ремонт, заради опушен дисплей. Говоря за модела Late 2012, с лепените дисплеи. Оглеждал съм машината след излизане от Криетив много внимателно и честно казано следи от ремонта не съм забелязвал никакви. Така, че и при теб не мисля че ще има белези .....
Но разтакаването и разправиите още от 1вия-2рия ден са силно неприятни ...

bluesky

Adamov е прав. Щом са оправили камерата, Мас-а Ти е вече ОК, взимай си го и НАСТОЯВАЙ ДА СЕ ВПИШЕ ВЪРХУ ГАРАНЦИЯТА - С ГОЛЕМИ ПЕЧАТНИ БУКВИ - ПОДПИС И ПЕЧАТ (тук такива небивалици като "печат" приемат насериозно), ЧЕ МАС-А ТИ Е И СИ ОСТАВА В ПЪЛНА ГАРАНЦИЯ.

И оттук нататък - разпространи НА ВСИЧКИ, (след като си получиш Мас-а), че Технополис - Е ПЪЛЕН Шийт!

Аз бих се обърнал към продажната, но в случая можеща да работи за Теб псевдо-Българска "медия" - и започни война с Технополис, до пълното сриване на "авторитета им", ТЕ "марка" нямат - пък те нека си "спазват закона" - С ПО-МАЛКО КЛИЕНТИ, СЛЕД ОГРОМЕН НАЦИОНАЛЕН СКАНДАЛ.

Бъди боец. Поне ще предпазиш много други Хора, от капана на тези некадърници, защото - освен "точки" в договорите съществува и понятие като ЗДРАВА ЛОГИКА, задължително за всеки менаджер.

Не прощавай на същества, които не те зачитат ЗА КЛИЕНТ ИЛИ ЧОВЕК, обаче живо се интересуват от ресурсите Ти.
Така ще направиш Света малко по-добър. Жив и здрав!

vdobrev

Взех компютъра. Външно следи от сервиз няма. Сега включвам, и пак ще пиша.
 iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2015) 3.3GHz 16GB 2TB
 MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015) 2.9GHz 8GB 512GB
 Mac mini (Late 2014) 2.6GHz 8GB 512GB
 iPhone 6S Plus 64GB Space Grey