Welcome to Форум на приятелите на Apple. Please login or sign up.

04-05-2024, 11:37:00

Login with username, password and session length

Shoutbox


Recent

Потребители
  • Общ брой потребители: 7 857
  • Latest: ppu-pro_tuh
Stats
  • Общ брой публикации: 82 648
  • Общ брой теми: 9 816
  • Online today: 495
  • Online ever: 673
  • (Вчера в 09:06:05)
Онлайн потребители
Users: 0
Guests: 424
Total: 424

424 гости, 0 потребители

Разминаване в гаранциите..

Започната от dkmi, 20-05-2011, 20:57:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dkmi

Имам Мак закупен от България през Септември 2010.
При проверка на серийния номер в Apple обаче излиза, че гаранцията е валидна от Май 2010 до Май 2011.

Това означава ли, че са ми продали стар компютър като нов?

Lycan

щом от България трябва да имаш някаква хартийка, ако не по сериен номер :(

dkmi

Цитат на: Lycan - 20-05-2011, 21:04:11
щом от България трябва да имаш някаква хартийка, ако не по сериен номер :(

Имам фактура и гаранционна карта.
Отказаха ми гаранция, щото лаптопа вече бил отварян (???), и бил мокрен. А аз не съм правил нито едното, нито другото.
Като си проверих серийния номер в Apple, там ми излезе, че е регистриран на 31.05.2010, а аз съм си купил мака на 09.09.2010.

Vancuver

#3
На твое име ли си го купувал или на юридическо лице (фирма)?
Ако е на физическо лице (например на твое име) това да не те бърка - според Закон за защита на потребителите продавачът осигурява гаранция 2 години (чл. 115 ако не се лъжа).
А пък въпросната гаранция, която виждаш на сайта на Apple, е международната от Apple гаранция. Тя и да изтече си имаш законната дву-годишна гаранция от продавача!

Например аз си взех Air-а от Мтел преди няма и месец и имам гаранция до май 2013 от Мтел. А пък в сайта на Apple пише, че е гаранционен до 5 януари 2012. Това разминаване може би идва ако Мтел са взели лаптопа от вносителя на Apple за България на 5 януари 2011 и оттогава е започнала да тече едногодишната гаранция на Apple. Но както казах - лаптопът ми е купен на физическо лице (мое име) и си имам законна гаранция 2 год. от Мтел.

----

Гореописаното важи само ако си закупил компютъра като физическо лице!

---
EDIT:
Щом са ти дали като основание за отхвърляне на гаранцията отваряне и мокрене на компютъра и си сигурен, че това НЕ е ставало - сезирай КЗП! Дори и нищо да не стане - поне си отстоявай позицията.
Mac Mini 6,2 / QC i7 2.3GHz, 16GB DDR3, 250GB SSD + 1TB HDD
13" Sony Vaio Pro
iPhone 6 Space Grey 16GB
iPad Air Space Grey 32GB

dkmi

В момента лаптопа е разглобен на парчета на бюрото ми.
Забелязах, че е сменяна дори пастата на процесора - има едни резистори по самият процесор, целите бяха омазани с паста. Далеч не ми се вярва това да се е случило в Apple, при производството на компютъра :)
Точно до CD-to има няколко капки кока-кола /или кафе/.
По самата платка видими дефекти няма.

dkmi

Цитат на: Vancuver - 20-05-2011, 21:16:05

Например аз си взех Air-а от Мтел преди няма и месец и имам гаранция до май 2013 от Мтел. А пък в сайта на Apple пише, че е гаранционен до 5 януари 2012. Това разминаване може би идва ако Мтел са взели лаптопа от вносителя на Apple за България на 5 януари 2011 и оттогава е започнала да тече едногодишната гаранция на Apple.

Ами аз вчера купих MacBook Pro, и гаранцията е валидна до 19.05.2012. Т.е. от датата на покупката!

Lycan

От "центъра" ли ти отказаха гаранция?

Ако си първи собственик имаш ли си обяснение за това?
Точно до CD-to има няколко капки кока-кола /или кафе/.

dkmi

Цитат на: Lycan - 20-05-2011, 21:57:02
От "центъра" ли ти отказаха гаранция?

Ако си първи собственик имаш ли си обяснение за това?
Точно до CD-to има няколко капки кока-кола /или кафе/.

1. Да.
2. Ползван е от единия от шефовете във фирмата. Ако го залее с нещо - ще си каже, и няма дори да го пратя като гаранционен. Все пак, не сме за един Мак.

Притеснява ме това разминаване в датите на фактурата, и датата, на която е активиран според Apple.
А, да - това разминаване го има *САМО* при този мак!

Web_Devil

Колеги, нека да разбием заблудата... Без значение дали покупката е на физическо или на юридическо лице, в България като държава-член на EU се полага 24 месеца законова гаранция. Търговската може да е 12 месеца или 48 месеца, но винаги е валидна и законовата гаранция от 24 месеца!
Животът НЕ се измерва с броя вдишвания, а с моментите, които спират дъха ни!

Lycan

Факт е че има значение дали покупката е на физическо или на юридическо лице, но не е в това въпроса.

Явно има нещо гнило с този вътрешен вид и разминаването, обаче за БГ сила има хартийката и фактурата, така че случая си е КЗП!

dkmi

Цитат на: Lycan - 20-05-2011, 22:38:07
Факт е че има значение дали покупката е на физическо или на юридическо лице, но не е в това въпроса.

Явно има нещо гнило с този вътрешен вид и разминаването, обаче за БГ сила има хартийката и фактурата, така че случая си е КЗП!

Ами аз писах мейл до Apple, да ги питам защо се разминават така датите, и какво правим в тоя случай с гаранцията. Тъй де, не признатата гаранция.

gaboss

Цитат на: dkmi - 20-05-2011, 22:17:03
2. Ползван е от единия от шефовете във фирмата. Ако го залее с нещо - ще си каже
Повярвай ми, за близо 20 години общуване с клиенти, предпочитат да подпишат клетвена декларация, че от 5 години не са виждали даже въпросния лаптоп, отколкото да признаят, че са го залели с нещо. И въпроса не е в парите, а да не би случайно да им се подбие реномето.

Основната реплика при подобен въпрос е:
-Кой? Аз ли ?? Няма такова нещо!!!

Wizi

Това с ремонтирането на залети техники явно също има своите изключения.

Преди повече от половин година купувам от amazon.de втора употреба бял MacBook (unibody) на един-два месеца, още в гаранция. Продаден от тях и върнат обратно от собственика. Не му работеше единият Shift бутон и го занесох в "Центъра" от където ми казаха, че е заливан със сок и някакви неща дори са леко изгоряли покрай въпросния Shift. Съвсем любезно ми добавиха, че те не искали да се занимават излишно с него, защото не бил гаранционен случай, но след молба от моя страна писаха писмо до Епъл да видят те какво щели да кажат. В резултат на това след седмица и нещо имах изцяло сменено дъно и 100% функциониращ MacBook. Напълно безплатно.

Сещате се, че нито фактура съм им носил, нито лаптопа е купуван от тях. И мисля съвсем спокойно можеха да ме пратят да пия една студена вода.
MacBook Pro 14" M1 Pro 10 CPU/16 GPU/32GB RAM/512GB SSD

dkmi

И на мен са ми ремонтирали не-гаранционна техника без да ми вземат пари. Смениха ми дъно на iMac.
Обаче в момента въпроса е друг. Притесняват ме основно две неща:
Пращам МакБук на 8 месеца, който никога друг път не съм пращал. Първо ми казват - ми той за втори път е при нас. След това - отказват гаранция, защото бил заливан.
Няма как, ако аз съм първи собственик, този компютър да ходи там за втори път :) Щях да знам...
Другото, което ме смути:
Отворих го, и видях, че целият процесор е омазан с паста. Определено това не се е случило при производството - нямаше да са омазани и резисторите от страни на процесора. Което ме навежда на мисълта, че тоя лаптоп вече е поправян, а към нас е продаден като нов. Странност 2: според Apple лаптопа е продаден на 31 май 2010. А моята фактура е от септември 2010.
Може и да бъркам, и не обвинявам никого...

Както и да е. Машинката тръгна, ремонта ми излезе 12 лева.

dkmi

Цитат на: gaboss - 21-05-2011, 15:59:34
Цитат на: dkmi - 20-05-2011, 22:17:03
2. Ползван е от единия от шефовете във фирмата. Ако го залее с нещо - ще си каже
Повярвай ми, за близо 20 години общуване с клиенти, предпочитат да подпишат клетвена декларация, че от 5 години не са виждали даже въпросния лаптоп, отколкото да признаят, че са го залели с нещо. И въпроса не е в парите, а да не би случайно да им се подбие реномето.

Основната реплика при подобен въпрос е:
-Кой? Аз ли ?? Няма такова нещо!!!

Щом го казвам, значи съм сигурен в човека.
Случвало се е да залеят няколко неща, винаги са си казвали.