Welcome to Форум на приятелите на Apple. Please login or sign up.

14-05-2024, 00:37:20

Login with username, password and session length

Shoutbox


Recent

Потребители
  • Общ брой потребители: 7 861
  • Latest: kaldoor
Stats
  • Общ брой публикации: 82 663
  • Общ брой теми: 9 815
  • Online today: 570
  • Online ever: 673
  • (03-05-2024, 09:06:05)
Онлайн потребители
Users: 0
Guests: 484
Total: 484

484 гости, 0 потребители

Server Type File System Organization Planning

Започната от bluesky, 26-06-2015, 00:13:39

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

bluesky

Добър Вечер на ВСИЧКИ Колеги!

Планирам Нова Server Type File System Organization, за нуждите на Моето Дизайн Студио.
Имам сформирана визия за това, как трябва да изглежда една подобна File System Organization, за да обслужва лесно, просто и безпроблемно едно Дизайн Студио, опериращо в областта на Графичния и Интериорния Дизайн.

Въпреки Моите вече, надявам се, вярни представи, с удоволствие ще си "сравня часовника" и с всички други Колеги, които, поставени в аналогични условия, могат да споделят, ако желаят, как са си организирали Файловите Системи за нуждите на техните Дизайн Звена.

Интересни биха могли да бъдат ВСИЧКИ въпроси, свързани с организацията на Файловете - Проект по Проект, Back Up Стратегии, Наименование на Файловете, (Проект по Проект), както и на ниво (Фолдер по Фолдер), (Година по Година) и всички подобни или сходни възможностти за архивиране, конзистентно Наименуване, което гарантира лесно и безпроблемното Търсене, даже след години... и пр. въпроси, които позволяват да се ОПТИМИЗИРА, т.е. ОБЛЕКЧИ, и следователно, да се направи по-приятна, по-ефикасна, и по-ресурси спестяваща работата на един Дизайнер, например.

Това се отнася както за Визуални Дизайнери, така и за Музикални Дизайнери, като подобна организация е необходима и за Архитекти, Инженери... и пр., както и за всеки уважаващ Другите, с които работи и комуникира, както и Себе си Ентусиаст или Професионал в дигиталното пространство.

Чакам Вашите Идеи, Най-Добри Практики, Въпроси и прочие формални и неформални хрумвания.

Пиф

#1
Темата с наименованията на файловете е много интересна, особенно когато проектите са разнообразни. От една страна не бива да е твърде дълго името на файла (и пътя до него), от друга пък трябва да е достатъчно ясно какво има вътре. Вариант е прости имена (дати примерно) съчетано с правенето на малки превюта JPEG заедно с работния файл, за да се вижда после лесно във файлови броузъри като Bridge или Finder примерно.
По едно време слагахме майтапчийски, но характерни и говорещи сами за себе си имена. Но след като по невнимание изпратих на един клиент превю с името на работния файл (майтапчийско в моите очи, но явно неговите не) се получи силно сконфузена ситуация и практиката забраних със закон веднага  ;D
Има добри програмки каталогизатори - NeoFinder примерно, съхранява превюто на файловете, инфо за тях, линк да оригиналния файл (ако е на достъпно устройство), може да се добавя и произволна информация, която да улеснява работата и търсенето.
Има и други 2 много важни неща:
1 - Системата за организиране и наименуване (независимо добра или лоша) да се спазва от абсолютно всички, работещи в студио, офис, работилница ...... Инъче - язък му за старанието.
2 - След завършване на всеки проект да се отдели малко време за организиране на файловете, създадени (копирани, преместени) по време на работа. Обикновено се създава доста "боклук", който обърква толкова повече, колкото повече време е минало от работата по проекта, особено и ако са участвали проектанти, които вече не са в студиото, цеха, работилницата .....

bluesky

Да, да... Отдавна се канех да се опитам да подобря Собствената Си система, при винаги пълни Дискове обаче това бе само мечта... хе, хе, хеее... Освен това "идеална" Система едва ли съществува.... По-добра от предишната, (според определен критерии), обаче 100% е възможно да бъде настроена.

В момента разполагам с нов, 2 TB Hard Disk, и по тази причина, мисля, сега е момента да се започне на чисто.

Сега е момента и да се прегледат ВСИЧКИ Дискове наоколо, да се реформатират отново... Тотално mantenimiento...!

Подобряване на съществуващата Файлова Система позволява да се спестят десетки, с времето стотици, и още по-напред във времето ХИЛЯДИ неоплащаеми часове, (некреативна работа), допълнително "висене" пред екраните.
Аз сам ще се постарая да информирам Колегите за Моята досегашна, безхитростна и проста Файлова Система за наименуване на Файлове, Фолдери и пр., позволяваща безпроблемно и лесно търсене.

В близко бъдеще ще създам и Сервер за Студиото, който ще поддържа Проектите в реално време, (когато няколко Дизайнери, Редактори, Фотографи... пр.), работят по един и същи Проект заедно).

В тази връзка чакам предложения и за ФОРМАЛНО, униформено разделяне на Темите по Фолдери с подходящи Имена, логическо "стакване" на Темите и пр., което да позволява логично деление по Области за Работа, Архивиране, създаване на логични места за допълнително търсене на заделени Изображения, Книги, Текстови Файлове, Стари и Активни Клиенти и пр.
Трябва да се предвиди и място за съхраняване на Огледален web Сайт, (копие на качен на Мощен Външен Сервер) и подобни.

bluesky

Продължавам Темата относно подобряване на вече сформирана Файлова Система, ориентирана за конкретните нужди на Дизайн Студио.

Основа на подобно начинание заложих 1993-94 г. Тогава имах късмет и шанс да получа предложение от Британска фирма за организиране на визуалната и визуално-маркетингова част от тяхната бизнес дейност, (Дизайн дейност) за региона на Източна Европа.

В резултат на кооперацията бе изградена лесна и проста Файлова Система, която по-късно бе и възприета, на незадължителни начала, (тогава можеше), и от другите региони, в които Фирмата оперираше.

Файловата Система трябваше да позволява лесна и безпроблемна комуникация, (по-скоро идентифициране на Визуални Файлове), както между Звената, вътре във Фирмата, така и между Фирмата и Клиентите, по това време това бе цялата Печатна медия, (вестници, Списания и пр. Магазини, както и някои специални Медийни спот-ове) на Унгария, Чехословакия, (тогава се и разделиха) и Полша.
Тъй като комуникацията с Клиентелата се водеше най-вече по телефона, а само в Будапеща и пряко, Моята  задача Аз си я формулирах като нещо, което трябва да е изключително елементарно и лесно за възприемане от всяко 19-20 годишно русо момиче - такива бяха нашите Медия менаджерки в Будапеща, които Аз и един англичанин тогава избирахме за Фирмата Ни най-вече по дължината на поличката, а те в Унгария винаги са били къси и даже много къси.
(За Мое извинение, Аз все пак се опитвах да наложа и служители, които, освен да изглеждат прекрасно, все пак да могат и да вършат работа). По тази причина, тази "политика" значително по-добре се удаваше на Дизайн департмента, който водех, и където всички Дизайнери, които взех на работа, бяха само мъже.

Сега вече сте запознати с обстоятелствата и условията, в които трябваше да оперира подобна Файлова Система, обслужваща Логистичната, Маркетингова и Визуална дейност на Фирмата.

За основа заложих на простотата и здравия смисъл, както и ограниченията, които Ни налага техниката.

По това време МАС можеше значително повече от PC Файловите системи, поне откъм наименуване на Файлове и Папки (Фолдери). Така например по това време PC Файловите системи изискваха стриктния PC Файлов Формат 8.3 - където

abcdefgh.xyz

означаваше [именфайл].[екс]

В същото време МАС позволяваше 32-характера в [именфайл]

т.е.

[в името на файла можеш да си раз].[екс]

т.е. толкова можеше "да си развяваш байрака" относно името на Файла - 32 характера. Всичко това, желателно с латински букви, естественно.

bluesky

И така - Визуалните Файлове, (това бяха Рекламни петна, с които заливахме Медията) се наименуваха така:

[FileName 00X].[ext]

където

[FileName 00X]

бе истинското Име на Файла, продиктуван от това, за коя точно Медия е предназначен, а

[ext]

бе просто "екстеншън-а", определен от типа на Файла, например

tif, eps, txt

и прочие Файл формати.
Във FileName въведох използване на Главни и Малки Букви, за да се "различават" отделните думи, (за хората), като в същото време се пестят "спейс-овете", защото когато Името на Файла е дълго, 32 характера също не достигат, (теоретически).
Във [FileName 00X] символите 00Х означаваха Версията на Медийния Файл, (Рекламен "Спот"), т.е. когато в Същата Медия въвеждаме Следваща "версия" на Същата реклама, то тогава се използва следващият пореден номер.

Пример:
Ако Дизайн Департмента, е произвел Визуален Файл, и го изпраща за, например вестник "Magyar Hírlap" - флагмана на Унгарската Държавна политика, то името на Файла би могло да бъде:

MagyarHirlap 001.tif

(специалните характери "букви", характерни за централно-европейските езици, бяха заменяни с най-близките им еквиваленти с английски букви - т.е. "è", "ë", "è" и прочие винаги бе само "е", а букви от типа на "ä", "á", "à" и подобни - винаги само "а").
Това унифицираше, а се оказа и изключително удачно за по-късно, за вбъдеще, когато се развиха и Търсачките.
Тогава Файловете се изпращаха чрез Куриер, (Runner) като готови Комплекти Филми (CMYK) в книжни пликове.

Засега толкова.

bluesky

Добър Ден на Всички!

Днес следобяд започвам mantanimiento на Дисковете, форматиране, пре-организиране и пр.
Относно стройна Файл Система - Сърверна Организация така и никой не отвори нито дума, хе, хе, хеее...

Да считам ли, (самонадеяно, естественно), че никой от Форума  на практика НЯМА Система за организация на информацията или всички сте по Морета и Океани и нямате време за подобни дреболии...

Hacko_Prasko

Привет,
следя ти темата с интерес, но не професионален :)
относно как да си именоваш файловете и каква структура от папки (година/клиент/проект/версия или клиент/проект/година/версия) ми се струва предмет на лично предпочитание и въпрос на договорка. винаги ще можеш да индексираш нещата в спотлайт и да ги търсиш, а дори и да ги намираш.
повече ме замисли дали не би променил процеса на работата си, така че да подобриш услугите си или да спестиш от времето си
ползвам разни НАС устройства (синолоджи, кюнап) и там има възможност за автоматично синхронизиране м/у папки, архивиране, да не говорим за задължителните райд и бекъп (както и тайм машини)
та въпроса искам да го разгледаш, след като определиш някои проблеми и/или идеи, в/у които да работиш. иначе сребърен куршум (или панацея) няма

поздрави
нас
enjoying the mbp 17" late 2011

bluesky

@Hacko!

Абсолютно Си прав в акцентите Си около Темата.

За НАС и сие устройства четох, досега не съм ползвал, не ги изпускам от очи, това е разпространен начин на работа днес и определено пести време.
Трябва обаче още да се чете, евентуално по-добрия начин е някой да разкаже всички важни плюсове и евентуални минуси от няколко евентуални топографии между устройствата в едно днешно Дизайн Студио, което оптимизира работата. Тогава може да се реши - това устройва ли конкретното Студио или за него няма особено значение.

Тъй като няма две еднакви Дизайн Студио, и около 90% от тях са в оптималният брой двама души Дизайнери в Студио, (т.е. това е интернационалното положение), твърде специфична дейност, действително, в такъв смисъл и акцентите са различни.

Обединяващото обаче - Дизайнерите "нямат време" и не им се занимава да "оптимизират" собствените си Файлове чак толкова, (Проектите си ги помнят), поне по години, "оптимално" или не, работата си върви и т.н.

Тайм Машина едва ли ще използвам (скоро), или въобще - не е Моята "боза", нямаш пълен контрол върху нещата, доколкото съм запознат, има ограничения в това, кое ти "качва" Тайм Машината и т. н.
Аз обаче имам и време, и желание да оптимизирам още повече цялата налична Дизайн дигитална структура, за да стъпя на оптимален, за Студиото, базис. Това ще спести много дисково пространство, ще позволи бъдещ Сервер да "помни" структурирано" информацията - въпрос на организация. Ще се търси лесно и логично, с Търсачка и без Търсачка.
Поканен съм на обяд от Съпругата Си, ще продължа след обяда.

bluesky

След прекрасен обяд, по-лесно се пише... И така, по-добре организираните Файлове не пречи да бъдат качени на някакъв носител, който да обслужва еднозначно, лесно и логично Студиото, или всяка друга дигитална дейност.

Така например логично би било Програмите, (архив от Програми) да бъдат съхранявани в едно дигитално пространство, отведено за тях, (Фолдер). Дигитални книги - друго определено пространство (Фолдер). Учебна медия - например "How To Do" уроци, Видео Презентационни уроци и пр. - свое специализирано Пространство, на логично място в рамките на цялата организация.

Подобно разпределение дори би оптимизирало и споделяне с други дигитални Субекти в Мрежата през торрент Софтуер и пр., като лесно ще се правят настройките на торрент Програмата, (всичко компактно локализирано по Фолдери).
Веднъж оптимизиран, процесът вече ще пести много време, бъдещо време, и не пречи Тази организация да бъде BackUp-вана по всякакви възможни начини, Raid-вана или просто копирана на друг Диск, който се съхранява далеч от физическото Студио.
Честно казано, доколкото професионално се занимавам с дигитална техника от 1978 г, не вярвам в Raid, по простата причина, че оттогава нито веднъж не ме е подвеждал Хард Диск, а и така всичко го "Триплирам" на 3 различни носитела и от това по-сигурно няма.

С удоволствие ще чуя всички основни неща, с които НАС Системите помагат и как точно ще се подобри дейността на едно Студио, което непрекъснато се нуждае от нови и нови пространства за архив и съхранение.

Относно въпроса Ти: "...дали не би променил процеса на работата си, така че да подобриш услугите си..."
абсолютно си прав - то това е и смисълът, докато съм тук, свободен и ненатоварен с Проекти на клиентелата, да си помогна максимално с оптимизиране на дейности, с които в бъдеще няма да имам желание, и време, да се занимавам, тогава предпочитам да лежа на брега на Океана и да планирам лениво нови неща, ха, ха, хааа...

В България не планирам в обозримо бъдеще никаква бизнес дейност, хе, хе, хеее... (тук дори 85% от професионалистите, по моя преценка, не умеят да водят телефонен разговор, не умеят да се грижат за собствената си пощенска кореспонденция), ха, ха, хааа... това е първият, за Мен определящ филтър, може ли с някой да се води някакъв бизнес или не.
А представи си, че по-нататък ще трябва да се разплитат и презентации... и дори и Invoice Form, (Търговска Сметка)... Запазвам си правото да подвизавам бизнеса си на територии, в които познавам сленга, отрасъл съм като младеж и студент, и определено бизнес моралът има стойност и смисъл.

Като собствена мотивация, имам Проекти, специално за България, от които Страната определено ще спечели, (Страната, за Мен това значи Българите, най вече децата на България, а те заслужават). Но тези неща пак ще бъдат имплементирани само след финансов успех, породен от Външни Проекти.

Hacko_Prasko

само на кратко ще коментирам :)

за райдовете си мисля, че си голям късметлия, а за НАС бокса хубаво е примерно как споделяш файлове (може да отвориш определени папки за определени хора или директно с линк-за-споделяне на конректен файл), имат си вграден торент клиент, фтп сървър, приложения за телефони и автоматично синхронизиране с компютри... синхронизиране м/у НАС боксове (ако трябва някаква по-мащабна репликация) и ... списъкът продължава

тайм машината служи по-скоро в случай, че ти изгори мака, да си купиш нов и след 2ч да си забравил за случката (и по-скоро го препоръчвам, особено за wip папки)

п.с. аз пак ще си кажа - разпиши си последните 3 проекта - къде за какво време отдели и виж с наличните технологии дали можеш да намалиш някое от перата или съвсем да промениш процеса по обмен на файлове и документи

поздрави и успех
нас
enjoying the mbp 17" late 2011

bluesky

@Hacko_Prasko

Благодаря, Наско! Добро Утро за Теб и Всички Колеги!

Точно на Тази Тема съм в момента... Дойде Ми още една идея, идуцирайки Ме Твоята основна мисъл.

Тъй като основно ще се работи на Две Машини, засега - "вътрешният staff" - си представям Схемата така:

ВЪТРЕШНО ЯДРО

1) Две Стационарни Машини, закачени за Вътрешен Сервер*, на който се помещават Всички Проекти и цялата налична поддържаща дигитална Дейност, (дигитална библиотека), работят заедно, синхронно, възможно по едни и същи Проекти, без дублиране и недоразумения, (базирано на проста и логична Файлова Система = наличната Система, която споменах, но леко "подобрена").

2) Това "ЯДРО" е развързано от Световната Мрежа - няма даже физическа връзка с Интернет - напълно локално, най-консервативно възможното състояние.

...................................................
3) * Сервер-а може да бъде построен на базата на Стара МАС Машина, като  Software-a и, Програмата може (и трябва да бъде) -  Server Leopard. За такава конфигурация, (и за такова Програмно ограничение),  съм намерил инженерно "решение" - мога да построя Сервер на ниска цена.

3.1) Има налична Стара МАС Машина.
3.2) Цена на Сервер-а:

Старата МАС Машина + не повече от 500-600 евро. Това би дало възможност такъв сформиран Сервер да поддържа между 18 - 24 ТB Дисково Пространство (Дали ще можем да го запълним?)

3.3) Цената на Дисковете не влиза в цената на Сервер-а
3.4) Могат да се добавят с increment от по един 1 ТB Дисково Пространство.
........................................................

ВЪНШНО ЯДРО

4.0) Въпрос - колко струва 1 TB (+/- в евро) подобна Организационна NAS System (Hardware + Software)?

4) Описаната от Теб НАС Организация - НАС Бокс с определена, с възможности за нарастване BOX(-ове), съдържащ:

4.1) Връзка с Интернет, където се съхраняват (динамично всички части от) Проекти, по които се работи с Колеги, (Freelancer-и), приятели и Сътрудници,  разположени географически кой където си пожелае.

4.2) Там е торент Клиент-а, Приложенията за телефони, Огледално (резервно) Копие на WEB Сайт (бъдещ, вероятно магазин), "Оригинал-а" на който ще бъде качен на Платен Сервер, оттам ще се извършва синхронизирането на LapTop-ите, които ще се използват  при пътуване и пр.

5) ВЪТРЕШНО-то ЯДРО и ВЪНШНО-то ЯДРО ще се синхронизират на моменти, само доколкото е необходимо, при временно отключване на ВЪНШНО-то ЯДРО от Мрежата WEB.

6) ВЪТРЕШНО-то ЯДРО се използва само за Продукция и "СКЛАД" на завършени неща

7) ВЪНШНО-то ЯДРО поддържа Маркетинга, Продажбите и пр. динамични моменти

-------------------------------------------------------

Сега е започната "първата" стъпка - предварителното планиране и опипване на наличностите от възможности.
Т.е. моментите, които не са много ясни за Мен, да бъдат уточнени още сега, като "soft Model".

Как мислиш? Очаквам градивни предложения и критики, кое е рационалното, ако въобще, и кое - ненужното?

-------------------------------------------------------
P.S. Бюджети ще се заделят по-малко, засега, на части,  докато не се пусне по-голям Проект на Пазара.



Пиф

Здравейте

Не е ли малко "засукана" тази схема, при условие, че ще обслужва 2 работни станции?
А с това физическо отделяне на вътрешния сървър от нета, какво се цели? Защита от зловредни намеси? Ако е заради това, малко прекалено ми се вижда .....
Преди време бях пред дилема, която касае частично сегашната тема - изграждането на файлов сървър. Бях пуснал тази тема - http://www.apple-bg.com/index.php?topic=19125.0
Бях решил да изграждам сървъра от PC с линукс, после с хаки, после от старо MacPro.....    общо взето се лутах неориентирано.
Благодарение на коментарите и съветите на HQ, Metal и andonov се навих и изградих сървъра на основата на FreeBSD с ZFS. Оказа се много добро решение, но с малко трудно начало - просто беше ново за мен. Та изградих основната част, все още имам неща за доизглаждане, но сървъра си работи перфектно и има предостатъчна възможност за разширяване. ZFS-то е най-сигурната система за съхранение на данни (поне доколкото ми е известно), машината е невероятно стабилна, скоростите са много добри ~100-110 MBps при трансфер на големи файлове през мрежата. Файловата част е разделена на папки с различни права на достъп - общи, отделни юзърски .......      Това всъщност е първата с-ма при която не съм срещал трудности с правата за достъп (permissions). Досега все се случваше някой да пропищи, че не може да запише файл или отвори такъв създаден от друг ......   или пък донесен от някой домашен компютър ....  Копие на сървъра на физически отделно място си е задължително независимо от схемата (може да отдалечен сървър със синхронизация през интернет, а може и просто огледален сървър на друго място, дори и у дома става).
Та, с един подобен сървър може да свърши всичката работа, за която плануваш 2 - и базата с данни и файлове, и достъпа отвън за връзка на външни изпълнители или уеб услуги. Има достатъчно сигурни методи за отдалечен достъп в момента, а и все пак предполагам няма да съхраняваш в този сървър данни от изключителна важност за организираната и неорганизирана престъпност.

bluesky

Hi, Пиф!

Благодаря за коментара Ти и линка.

Да, засега е "засукано", докато се ориентирам правилно...

И така, засега теоретически, относно:


ВЪТРЕШНО ЯДРО

1) Ако правя "вътрешен" Сървър, от стар МАС, (Power Mac G5 Quad 2,5 GHz), то ограничението ще е Server Leopard.
(за вътрешни нужди, ще стане, поддържайки 2 Машини),
При Моята прословута консервативна концепция откъм Машини за Продукция на стандартен Графичен Дизайн дори ще върши и работа).

Когато се изчерпи Роля N 1), тогава:
2) Втора "роля" - Дигитален Склад за Студиото или Домашни нужди.

3) Ако правя "вътрешен" Сървър, от стар МАС, (Някой стар Mac Pro), (Твоята първоначална Идея навремето), то ограничението ще е в Server, някой от следващите на Leopard версии, в зависимост кой точно модел на Mac Pro ще бъде "избранникът".

4) (и той би вършил работа, за вътрешни нужди, поддържайки 2 Машини).

5) Втора "роля" (виж т.2) отново - Дигитален Склад за Студиото или Домашни нужди.
Дотук - Цени - народни - доколкото основното "желязо" е налице и в двата случая.

6) Последната им Роля, и на двата Варианта - Дигитален Склад ще бъде оправдана и в двата случая.
....................................................................
* "Бонуса" Ми от тази хардуерно-софтуерна "абракадабра" ще бъде малко "дигитално хоби", хе, хе, хеее...
....................................................................

7) FreeBSD с ZFS - засега с Моите бегли представи, (явно, ще падне четене), ако правилно съм Те разбрал, ще може да изпълнява Моята първоначална Идея за:

ВЪНШНО ЯДРО

с всички изисквания и характеристики с приемливо-високи скорости на сравнително модерна технология.

Аз, естественно, нямам никакви изключително-важни Файлове, (слава Богу), а ако имам, то са важни само в Моите очи, хе, хе, хеее...
Въпреки всичко, да свържа цялата Ми налична дейност, (и лични Файлове), към Мрежата ми се струва интуитивно неправилно и логически неиздържано.

..............................................................................
Анекдот: Какво означавал facebook - това означавало някой да ходи по улицата със собствения си портрет в ръце и на всички да разправя всичко, ха, ха, хааа...
..............................................................................

Така че ще падне разучаване на FreeBSD с ZFS, още повече Колегите, които са Ти помагали в избора, до един ги познавам пряко или коствено като отлични приятели и истински професионалисти.

Засега, започвайки от най-логичното, първо Ниво, ще оптимизирам логически Файловата Система смислово, което съм го започнал, и оттук нататък - стъпка по стъпка.
Ще Те държа в течение на нещата.

bluesky

Апропо - колко струва една примерна FreeBSD с ZFS, имам впредвид конкретните компоненти, с които си се оборудвал Ти - конкретен Модел, Software, переспективно нарастване, скрити разходи... прочие...?

Hacko_Prasko

взех на родителите ми синолоджи 214й плей с хард дисковете за <1000лв и сега аз им ъплоадвам снимки директно от телефона, те директно от телефоните си ги разглеждат по разни ресторанти, вързано е с телевизора и гледат филми (или слайд на снимки), шерваме си разни неща в стил дропбокс, всичко им е в райд, така че си има бекъп.
имат си частни папки, отделно аз им го администрирам отдалечено

та хем е евтино, хем е просто, хем им върши страхотна работа и вече обмена на файлове/снимки не е въпрос, пречка или проблем

в офиса пък на колегите им сложихме кюнап, ама с малко по-различни хард дискове - всичко се събра в 2000лв, ама тук си обменят доста файлове през граница и трябваше на други изисквания да отговаря

във всеки случай трябва да изчислиш освен прекия разход по интегрирането и колко време ще ти е необходимо да обгрижваш системата, а и хората да ги научиш на 'новото'
(в тая връзка 2 сървъра за 2 станции е като мухата и топа)

поздрави
нас
enjoying the mbp 17" late 2011