Welcome to Форум на приятелите на Apple. Please login or sign up.

09-05-2024, 21:05:24

Login with username, password and session length

Shoutbox


Recent

Потребители
  • Общ брой потребители: 7 859
  • Latest: ltaletshnc
Stats
  • Общ брой публикации: 82 662
  • Общ брой теми: 9 815
  • Online today: 502
  • Online ever: 673
  • (03-05-2024, 09:06:05)
Онлайн потребители
Users: 0
Guests: 465
Total: 465

465 гости, 0 потребители

Размисли относно печат на inkjet, небрандирани мастила, цветове...

Започната от faire, 18-02-2014, 20:46:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

faire

Имам проблеми с принтера ми (all-in-one Canon Pixma MG6350) - вече повече от година не мога да намеря баланс м/у качество/акуратни цветове и цена. С последните драйвъри съм.

Първоначално ползвах оригиналните мастила на Канон, които много бързо свършват, а и са доста скъпи. С тях на Канонска глоси хартия цветовете ставаха доста по-жълти и измити, а на HP хартия - доста по-сини. Знам, че никога не може да е 1:1 с екрана, но все пак разликата не е малка. С iMac 2012 съм (с прекалибриран дисплей). Търсих инфо дали е нужно допълнително калибриране, но мненията са 50:50. Като цяло всички казват, че има разлика, но не и колосална. А при мен разликата в цветовете м/у монитор и печат е огромна.

От известно време ползвам неоригинални мастила и положението съвсем се влоши. При печат на създаден pdf в indesign (cmyk), цветовете са акуратни. При печат на фотографии, излизат така все едно им е лепнат един мазен синьо-зелен инстаграм филтър. Активирам опцията във PS cs6 за proofing, но пак разликата в резултата е огромна от това, което виждам на екрана. Пробвал съм да печатам от най-различни програми - PS, Preview, Aperture... Никога не успявам да достигна дори малко доближаващ се цвят до оригинала. Профилите при принтиране задавам според типа хартия. Днес пробвах с топ клас Канонска Pro Platinum и ето резултата в оригинал и сканиран след печат:



Чудя се какво да правя и откъде да започна. Калибратор ли да си купувам? На оригинални мастила ли да се връщам (там положението беше по-добре, но пак казвам - с по-жълти цветове; 6 мастилници по ~30 лв=180 лв; неоригиналните са поне 6-7 пъти по-евтини)? Профили ли да си поръчвам? (това ме спира донякъде, понеже за всяка медия трябва да се плаща профил, а имам 7 вида хартии в момента...).

Какво ще ме посъветвате?

ps. гледам, че много хора са доволни от тези мастила: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00CZ903V0?ref_=pe_780071_41837251 Дават ги съвместими само с моя принтер и още един модел. Чудя се дали де не ги пробвам... Но ми писна вече с това постоянно тестване и купуване на най-различни мастила, хартии, тубички и какво ли не.. Някой има ли опит в тази сфера? Идеята ми още откакто взех принтера, беше да си печатам вкъщи бързо, лесно и удобно. То не само че не е тия неща, а и излиза по-скъпо и късащо нерви. Почвам да си мисля дали пък нещо не ми е дефектен принтера..
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

bluesky

Hi, faire!

Имам няколко въпроса около повдигнатата от Теб Тема.

1) Кой е "Клиента" на Твоите принтове, (т.е. по друг начин зададен въпросът е) - Ти ли си главно "Клиент" на себе си, (т.е. използваш принтовете за собствена референция), или пък държиш да покажеш на Твой евентуален или настоящ Клиент принта?

2) Ingjet Print не е Комерсиален Принт. Ти длъжен ли си да "продаваш" Твоите принтове, (буквално за пари), или евентуалният Клиент само получава обща картина за това, какъв ще е приблизително вече Комерсиалният принт, (т.е. резултата от Печатницата).

3) Понятието Colour Management е комплексна величина, като в същото време Процесът е тотално управляем, т.е. няма да е трудно да се настрои почти на перфектно ниво.

4) Използваш ли Proof, т.е. специфичен Принт, произведен от Image Burou, или Imagesetter. Proof e Print, който Ти произвежда Imagesetter-а по Твоя молба от Files, от които в последствие ще произвеждаш Филми за Печатницата или пък направо от тези Файлове ще "стъпиш" на Дигитален или Комерсиален Печат, прескачайки традиционните Филми.

Засега толкова въпроси, за да мога да се ориентирам в проблематиката ти.

От София ли си?

faire

1) за момента са за собствено ползване и събиране на портфолио. Ентусиаст фотограф съм :) Това горе-долу ти отговаря и на втория въпрос.
4) ако правилно разбирам - имаш предвид профилите за печат? Не съм поръчвал още такива, защото - първо, искам да видя дали мога да мина без тях (Канон предоставя за техните си хартии, а аз такива имам); второ - искам да открия къде е проблемът - но май най-вероятно е в мастилата (наливни неоригинални). Май ще поръчвам тези от Амазон (линка в първия пост).

С две думи - просто искам да печатам това, което виждам на екрана. Малки вариации са възможни, но не и такива като разликата горе в снимките.
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

bluesky

Разбирам.

Според мен, тогава трябва все пак да започнеш от нещо фиксирано и определено като "правилно", за което да се "хванеш" и спрямо него да настроиш впоследствие целия Процес.

1) Трябва да имаш един Файл, който да "носи" всички Основни цветове като Proofs, т.е. 100% "верни" цветове.
Например като за начало "фиксирани" спрямо Photoshop, (който също ще бъде "калибриран").

2) От този Файл ще "изпринтираш" на Фотографска Хартия, но не на Твоето устройство (Принтер), а във Фото-Бюро, за което обаче си сигурен, че "печатат" коректно цветовете.

3) Ако не си сигурен в Тях, ще направиш "клин" с леко изменящи се цветове в рамките на същата Фотография, за да определиш "бягането" на истинските цветове.

4) С вече "верния" Proof, (на хартия), и сравнявайки го със Същия файл (от Екрана Ти), ще настроиш "ръчно" Екрана, (спрямо Твоя Photoshop).

5) Тогава вече има за какво да се "хванеш", оттук нататък ще настроиш и конкретните Програми, през които обикновенно Принтираш.

6) Фиксирайки веднъж верен Книжен Proof (в ръцете Ти), поставен до Екрана, верен Дигитален Proof (същия Файл),
който Те "гледа" от Екрана (през Photoshop-а), Ти ще си в състояние да управляваш оттук нататък ВСИЧКИ ДРУГИ УСТРОЙСТВА, заангажирани по веригата нататък - т.е. Твоя не-Комерсиален Принтер, печат през друга Програма
и пр.
Т.е. не започвай от Мастилата, защото те не са в началото на Процеса, с налучкване няма да стане, лесно е, но твърде много Фактори са заангажирани.

Ти трябва да изключваш Факторите, които влияят на Процеса, един по един, и то във вярна последователност.

Entiendes?

faire

А това ли е по-добрият вариант - да настройвам монитора спрямо изпечатан файл, вместо да изпечатам файл на хартия от моя принтер и да пратя листа в тези фирми, които правят профили (разбира се, трябва да се направи за всички хартии, които смятам да ползвам). За твоето предложение ме притеснява, че iMac няма много настройки на цветовете (да не кажа почти никакви)... Единственото, за което се сещам е от калибрирането, но е много непрецизно - мести се една точка в малък квадрат. Не се местят слайдъри с проценти.
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

bluesky

Да настроиш Монитора и PhotoShop-a Ти спрямо прецизен Файл е единственното Ти правилно решение, според Мен.

Това с изпращане на нещо в някакви Фирми, не ми е съвсен ясен като краен резултат, защото не съм разучавал подобен процес (и не съм използвал нищо подобно).

Настройката на Монитора, (разучи го досконално), може да стане може би и на ниво Операционна Система, донякъде.
На ниво Photoshop обезателно.

Това е Пътят. 

faire

Ще споделиш ли как се калибрира фотошоп, защото изобщо не бях чувал за такава опция.. Знам само откъде се избират работещите профили - за rgb, cmyk и т.н.
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

bluesky

По-късно изключи и всички видове Хартия - остави само тази, която възпроизвежда най-вярно цвят.

За какво са ти останалите, щом внасят нееднозначност в резултатите.

Унифицирай и опростявай. Гениалното е просто.

bluesky

Ще се "поразходя" около PhotoShop-a, да видя как беше точно...

Опитай и Ти, набери в Нет-а: Colour Management For Photographers или подобни...

bluesky

Когато настройваш Монитора Ти, крайните, най-добрите Ти резултати ги съхраняваш като "Calibrate Profile" (под Име, което Ти задаваш), и после в графата "Display Profile" на "Displays" в "System Preferences" на Системата Ти ще зададеш вече Твоя, съхранен "Calibrate Profile" (под Име, което Ти задаваш).

faire

Toва ясно, ама както казах, няма опции за промяна на цветовете при калибриране с асистента на мак. Единственият начин е с калибратор от сорта на spyder4. В момента се оглеждам за такъв, защото се е видяло, че няма да стане по друг начин.. А и процедурата е добре да се прави на всеки 1-2 месеца.
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

bluesky

Добре, тогава направи така, и после разкажи, какво се е получило.

Относно PhotoShop-a, ако си спомням добре, PhotoShop-а се "афектираше" автоматично, от това, че Настроеният Монитор вече дава верен Цвят, т.е. тогава май и PhotoShop-а нямаше къде да "мърда". освен да покаже верен цвят.

Направи си "специален" Файл - 100% Red, 100% Blue... и т.н. толкова верни цветове, (във PhotoShop Файл), на достатъчно голямо пространство, за да можеш да ги "контролираш" визуално. Това ще ти е един Master Proof file, подходящ за калибриране.

Успех!

Metal

Най-сетне bluesky да се изкаже както трябва по процес който разбира.

Няма да се меся тъй като съм далеч от компетентен по въпроса, за това ще изкажа само някой наблюдения.
Преди време си играх с настройки на фотошопа, именно като любител фотограф, на различни профили. Бях си настроил няколко калибрации на фотошопа за различни принтери, според тези до които имах достъп лично или в най-често използваното фото студио. Имам също няколко профила на монитора. По принцип използвам Lightroom за обработка, но ако фотографията ми е важна и искам да изглежда добре я проверявам първо на профилите на монитора и след това на фотошопа. Избирам среден вариант където изображението ми харесва "горе долу" навсякъде. Идиално щастие няма и отнема адски много време.

В момента печатам рядко, и винаги ползвам тествано фото студио. Но преди година обмислях покупката на качествен принтер, бях се спрял именно на някакъв Canon Pixma модел, не помня точно какъв. Но в крайна сметка се отказах. Прецених че качеството-цената на консумативите не си оправдава цената и че никога няма да имам търсеното качество за малко пари. В крайна сметка се спрях на лазарен "брадър" за документи и оставих печата на фотографии на хората на които им се плаща да го правят както трябва.

faire

И май добре си направил.. Много разправия е - мастила, хартии, настройки..

bluesky, благодаря за отделеното време и съветите. Ще опитам да направя, както каза. Не знам защо не се сетих и аз за същото по-рано, понеже съм правил подобно нещо за печатница. Въпросът е на кое студио да се доверя с отпечатването? В района на Плиска и Гео Милев по възможност :)
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

bluesky

"...Най-сетне bluesky да се изкаже както трябва по процес който разбира..." -------------------------------- Хе, хе, хеее... на bluesky само момичета му се въртят в главата... ;D ;D ;D, това момче не си губи времето... ;D ;D ;D

Имаше едно малко бюро, на Царя, между Ректората и Орлов мост, където в едно малко пространство преди година-две понякога го докарваха...

Освен него, от Ректората надолу, в посока Графа, след костницата на Батемберг, по надолу, има голям Фотомагазин, с точни Proofs Принтове. Опитай там.

Ще се видим ли в Петък в "Кривото"?