Welcome to Форум на приятелите на Apple. Please login or sign up.

16-05-2024, 11:45:15

Login with username, password and session length

Shoutbox


Recent

Потребители
  • Общ брой потребители: 7 862
  • Latest: ChessManFeali
Stats
  • Общ брой публикации: 82 653
  • Общ брой теми: 9 810
  • Online today: 619
  • Online ever: 774
  • (14-05-2024, 04:09:55)
Онлайн потребители
Users: 1
Guests: 503
Total: 504

503 гости, 1 потребител
jicall

Молба за съдействие от Мас с повече от една видео карта

Започната от Freeze, 11-09-2009, 13:35:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Freeze

Пиша един OpenGL софтуер, който трябва да работи на многомониторна конфигурация. Проблемът е, че ако приложението се разпростре на монитори, които са на различни видеокарти, кадрите падат ужасяващо.
Тъй като го разработвам на хакинтош с 2x9800GT (EFI Strings), не мога да бъда сигурен дали проблемът не се дължи на странната за OS X конфигурация.

Молбата ми е, ако някой ползва оригинална епълска конфигурация, с повече от едно видео, да ми пише, за да изпробваме програмката на нея.

Metal

Много бих искал да мога да ти помогна, но двете ми видео карти (9400M 9600) не работят в SLI.
По принцип ако вържа 2 монитора към една карта то натоварването се увеличава и грее малко повечко.
Какво се случва ако вържеш двата монитора на изходите само на едната карта?

п.с. преди време беше споменал нещо за невронна мрежа(или беше генетичен алгоритъм) - ще се радвам ако споделиш нещо и го тестваме с GCD. На мен лично не ми остава време за да навляза по сериозно в objective c.

Freeze

Невронните мрежи ми беше дипломната работа, но уви, от тогава насам не съм имал време сериозно да се занимавам отново с тях.

Това, което правя в момента е един OpenGL интерфейс, който се разпъва на три монитора. Тъй като не съм попадал на графична карта с три изхода, която работи под Mac OS X, ползвам две карти с по 2 изхора. От гледна точка на ОС-а нямам проблеми с картите. Всички ускорения на всички изходи, мултимонитор и т.н.

Проблемът е в това, че в момента, в който прозореца пресече границата между два монитора, включени в различни карти, кадрите започват да се движат твърдо между 13 и 19. Ако прозорецът се събере в рамките на една карта (дори и на два монитора, стига те да са на една карта) всичко се нормализира. Ако от едната карта прехвърля изцяло върху другата, също няма проблеми.

SLI не ме интересува. То даже не се поддържа от Mac OS под никаква форма. Важно е монитори закачени на различни карти.

Според документацията на Apple няма проблеми с виртуални екрани покриващи няколко видео карти.

За това ми се иска да пробвам положението на автентична епълска конфигурация. Важно е не да има два-три монитора или 2-3 видео карти, а поне 2 монитора включени в отделни карти....

fpyyh

в бившата ми работа оставих един с 4х 7300GS, но не знам сега дали го ползват на повече от един монитор. така и не успях да пусна видео на повече от два монитора

Metal

Ясно, трябват 2 карти и 2 монитора, само тогава е проблема, всички останали конфигурации са ОК.

Няма как да помогна с моя бук.
Проблема ми звучи като слаб трансфер или твърде много операции за синхронизация, трябва да синхронизира от към промени областта-памет заета от прозорица м/у двете видио карти. Но дори и така ~20 кадара не ми звучат никак зле. Но това са само мисли, бос съм в opengl.

Freeze

Кадрите са малко, заради архитектурата на приложението. Повечето неща, които се случват, биха предизвикали твърде голям overhead, ако се опресняват в отделна нишка, която да се синхронизира с рендериращата. За това и в повечето случай двете неща се случват в една нишка. Когато, обаче, кадрите са малко и опресняването става бавно. А при завишени стойности - накъсано.

Както и да е, открих някаква част от проблема, която беше VSync - синхронизация на изрисването на кадрите с честотата на дисплея. Очевидно, при активен VSync настъпват синхронизации между картите, които без значение от търсената честота се движат около 19 кадъра. При премахване на VSync положението се нормализира до някава степен, но тогава има едни неприятни накъсвания (tearing).

Все още ми се иска да се пусне приложението на автентичен, многокартов Мас.

Ето и един Sneak Peak за какво става въпрос:
http://www.youtube.com/watch?v=fSo0_oAnios