Welcome to Форум на приятелите на Apple. Please login or sign up.

29-03-2024, 01:48:37

Login with username, password and session length

Shoutbox


Recent

Потребители
  • Общ брой потребители: 7 841
  • Latest: MiltonGek
Stats
  • Общ брой публикации: 82 643
  • Общ брой теми: 9 816
  • Online today: 129
  • Online ever: 631
  • (01-12-2019, 23:01:40)
Онлайн потребители
Users: 0
Guests: 113
Total: 113

113 гости, 0 потребители

ГАРАНЦИЯ ли е ГАРАНЦИЯТА НИ? Полезни съвети и практики

Започната от ProstoAZ, 12-10-2020, 10:16:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ProstoAZ

Колеги, искам да отворим тази дискусия да е на едно място всичко.

Досега стоките на Apple, които имам, винаги гледам да взема с фактура, за да си върна ДДС и да са ми по-евтини.

Това, разбира се, е нож с две остриета, защото така гаранцията е само една: едната година международна от Apple. В случай че вземем продукти като физически лица законът в България ни дава още една година.

Повечето технологични гиганти имат различни условия, някои продават с по три години, други с опция за удължаване, трети с нещо си друго.

За себе си реших вече да вземам всичко на физическо лице, защото имам две години вместо една. Почна да ми се случва да имам проблеми след първата година с различни устройства.

Последно онзи ден ми изгърмя писалката на Апъл, на година и 6 месеца. Ако бях с гаранция на физическо лице, можеха да ми я сменят.

Лаптопът ми мина една година, но реално съм го взел да ми служи поне 5 - 6.

За съжаление, у нас трудно се купува удължената гаранция за Апъл, но ако си купувам от САЩ, ще плащам винаги този пакет с три години гаранция.

Вярвайте ми, излиза по-добре да платим 100 долара (или колкото там е нужно) в аванс, но да си купим спокойствие, а не да треперим, че после отиваме на скъпи ремонти и поправки.

Какъв е вашият опит и съвет в тази посока?
iMac 24", 2022, 8 GiB
MacBook Air 13", 2017, 8 GiB
MacBook Pro 13", Mid-2012, 16 GiB
iMac 21", 2012, 8 GiB
iPhone 13 pro/128 GiB
iPad Pro 2020 /128 GiB
iWatch ULTA, 2022
AirPodsMax
FitPro_drDre.

bluesky

Добър Ден на Всички!

Колега, прав Си във всичко, според Мен.

Ако погледнем "картинката" малко отвисоко, в последните години се засилва тенденцията в Продуктите да се "вкопава" доста кратък срок на "технологическо стареене"... на работническо-селски, народен език това означава, че ако някъде има движеща се част, обезателно метална втулка се заменя на пластикова, (с много по-къс "цикъл" технологически живот), ако се касае за паста, или солвент - същото - минерални компоненти вътре се заменят (например) на въглеводороди, или други молекулярни вериги (с по-бързо разрушаващи се от времето вериги)...

Всичко това, прикривайки се под формална логика, за "сваляне цените", вследствие на "икономически кризи", липса на "ресурси" и прочее безсмислици на капитала...

Истинската цел е - създаване на машини-еднодневки, принуждаващи Гражданите много скоро да купуват пак и пак...

Това е всъщност и Гаранцията - разчетено е, хитроумно, Продуктът да издържи технологичен живот в рамките на Гаранцията, и логично, не повече... Плюс-минус...
Затова, се налага, за защита на Вашите интереси - да се включваме винаги, когато е възможно, в разширен Гаранционен План, (правилно планирайки ресурсите цена - време - очакван резултат от Продукта, (в случая Дигиталното Устройство). Това Ни дава поне Гаранцията за смяна в рамките на планираното време на технологично "стареене" на Устройството.

А моралното остаряване - е малко по-друга категория.

ProstoAZ

iMac 24", 2022, 8 GiB
MacBook Air 13", 2017, 8 GiB
MacBook Pro 13", Mid-2012, 16 GiB
iMac 21", 2012, 8 GiB
iPhone 13 pro/128 GiB
iPad Pro 2020 /128 GiB
iWatch ULTA, 2022
AirPodsMax
FitPro_drDre.