Welcome to Форум на приятелите на Apple. Please login or sign up.

29-03-2024, 01:07:22

Login with username, password and session length

Shoutbox


Recent

Потребители
  • Общ брой потребители: 7 841
  • Latest: MiltonGek
Stats
  • Общ брой публикации: 82 643
  • Общ брой теми: 9 816
  • Online today: 129
  • Online ever: 631
  • (01-12-2019, 23:01:40)
Онлайн потребители
Users: 0
Guests: 115
Total: 115

115 гости, 0 потребители

Проблем с Catalina 10.15.6 / Apple ID

Започната от dmsdee, 30-07-2020, 12:46:28

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dmsdee

Здравейте,

В скрийншотове ще видите параметрите на машинката и какъв е точно проблема.

С 2 думи, преди 2 седмици ми се ъпдейтна Каталината на версия 10.15.6. Няколко дни всичко беше наред, но след това започна да излиза автоматично от Apple ID и да ми иска Update Apple Settings.След което следва черен екран и никакъв достъп до функции... еднсвен вариант за излизане от ситуацията е Force shutdown от копчето. Да добавя, че имам и Macbook Pro, където ползвам същия ID и там проблеми нямам. Това нещо се случва по цял ден.. аз съм дизайнер, съответно съм цякл ден на компютъра и ми се налага да рестартирам по мин 5 пъти на ден... Вече минах на лаптопа да работя, че не се издържа.

До момента съм направила следното нещо:
1. Влизах в Safe Mode, за да изтрие кашета.
2. Влизах и излизах от акаунта си
3. Преинсталирах MacOS до последна версия, като преди това пуснах Recovery/First Air и всичко е напълно ок, няма нещо по драйва или да има вируси.

Единсвено ми остана бекъп и пълен преинстал на системата, но не ми се иска да стигам до тамн, че имам много неща после да възстановявам.

Някакви идеи как да оправя нещата?

Снимки: https://ibb.co/p3CfYD0
https://ibb.co/tCMSTSX
https://ibb.co/bvggjfQ
MacBook Pro 15" 2019 / iMac (Retina 5K, 27-inch, 2017)

ggzy

ЦитатПреинсталирах MacOS

Не сте преинсталирала, а сте ъпдейтнала. За да направите чиста преинсталация, трябва първо да форматирате (Erase) диска. Чак тогава ще имате чиста от бъгове инсталация на ОС.
MacBook 5.1 13.3" 2.0GHz/8GB RAM/160 GB + 500 GB HDD/Mac OS X 10.8.5

faire

Направи нов юзър профил (това е еквивалентът на преинсталация на мак) и виж как ще се държи известно време. От последния щот нещо ми се струва, че можеш да имаш малуеър (от кракнати приложения) или нещо неточно по някой софтуер. 


Sent from my iPhone using Tapatalk
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

bluesky

Добър Ден на Всички!

Интересно, Вашият Креативен директор как ви разрешава да си Upgrade-вате самостоятелно/самоволно Машините?

От това несъмнено би могла, (без да е задължително), да Ви страда продукцията...

В Дизайна, (за тези, които са в The Best Practice категорията...) има неписани Правила.
До Система Mac 9 - една Операционна Система назад.
Стартирайки от Mac OS X, в началото -две Операционни Системи назад.
В днешно време - поне две-три Операционни Системи назад.
Това се отнася за Производствени Машини, (с които се произвежда Продукцията за Пазара).
Дори в повечето Звена тези Машини са и изключени от Нет-а.

На Лаптоп-и, които не са заангажирани пряко с Продукция - можете да си правите всякакви експерименти и дори да си сърфирате в Нет-а.
С подобна "външна" Машина, се приемат и Файловете, идващи "отвън".

Явно всичко тече... всичко се изменя...

angelvn

bluesky - много зависи за какъв тип продукция става на въпрос. Ако е печатница бих се съгласил с теб, но ако е за дигитални медии - не.
Като както е модерно в последно време да наричат тези като мен - продуктов дизайнер (всякакви материали за дигитални медии, предимно обаче - уеб) - без достъп до интернет, не бих могъл да си върша работата.
Това важи и за маркетолози, SEO, copyrighters и други.

В офиса до момента (+ 1 месец напред, тъй като ми поръчаха iMac 27" днес) съм с РС с инсталиран Windows 10. Ъпдейтите на ОС и основния софтуер се правят от ИТ отдела,
Но за специфичен софтуер + инсталация на шрифтове си го обновява и инсталира всеки сам. Примерите в моя случай - приложения от Adobe CC пакета и шрифтовете, за които споменах.

Автора/ката на темата - наистина нека опита със създаване на нов админ акаунт.
И аз имах проблеми с постоянно искане за потвърждаване на Apple ID на Macbook-a ми преди няколко месеца. Поне няколко пъти седмично искаше. После от самосебе си спря. Не е имало обаче черни екрани и съмнителни съобщения за грешки.
UI designer and developer

bluesky

Да, angelvn, напълно съм съгласен с Теб.
Важно бе да се уточни за какъв тип продукция става въпрос, за да е ясно.

Дигиталните медии, уеб - имат много динамична специфика.

Така например във вестник "Magyar Hirlap", (офицеоза, най-реномираният вестник от Унгарските Медии) САМО отделът на Главния Програмист можеше да изменя каквото и да било по софтуера им, (включително и шрифтовете им).

За голяма организация това е логично. Иначе ще настъпи истински хаос.

Така например - вестникът, ежедневник, "затваряше" (приключваше за деня) цветните страници около 19:00 вечерта, а черно-белите, около 02:00 през нощта.
И до сутринта не само трябва да е напечатан (и на хартия), ами и да бъде разнесен по цялата Страна, за да се появи рано-рано по вестникарските будки.

За тяхната специфика е недопустимо, ако нещо "тръгне не така, както се очаква" - просто няма да се появи вестникът за конкретния ден... малка "политическа" катастрофа би била налице...

Вътрешен бях там, по простата причина, че Мой клиент, (фирма, която рекламираше ежедневно във вестника), бе закупила големи петна реклама, които се Update-ваха ежедневно в продължение на дълги месеци.
И доколкото Моето Студио правеше Рекламата (за Моя клиент), получих отначало локален... но тъй като не се получаваше, (не можеше "локално"), получих пълен достъп до всички Машини (компютри) на вестника, и на практика отивах "на работа" там от следобяд докъм 03:30 сутринта...

И днес се учудвам на завидното доверие, което Ми повериха унгарците... е-е-е, сигурно е имало и специфични "проверки", за които не знам... така или иначе - чест и слава за тях - там придобих и много нови приятели...


dmsdee

#6
Интересно защо решхте, че работя във фирма и някой има право да ми казва какво да си правя с машината... И ПАК ЩЕ ГО НАПИША... нямам проблем нито с ID (тъй като ползвам същия на лаптопа, там това не го прави), нито с програмите, нито ползвам кракнати такива (всичко си плащам), нито пък имам проблем с това да връщам версии назад, защото въпросните програми си рабтят перфектно с послените версии на Каталина (да не говорим, че по печатници никога не съм виждала някой да ползва МАК за нещата, които споменавате). Това нещо го прави от последния ЪПДЕЙТ (10.15.6). Съответно е бъг, за който четох в 1 форум, на различни машини по различен начин действа (или поне хора са дали различен фийдбек за проблеми след ъпдейт на 10.15.6)... на някой не му чете външен хард, на друг няма блутут, на 3ти им изчезва клавиатурата... споменава се и въпросния проблем с постоянно искане на Update Apple settings, но няма обратен отговор от съпорта. Въпроса и е дали има нещо, което да пробвам още или да си чакам като "пич" следващия ъпдейт и да си бачкам на лаптопа през това време. Смяната на ID предполагам ще ми изчезне всичко от облака, нали.. няма да мога да го ползвам и ще трябва ад си плащам пак за нов и да прехрърлям всичко? Ако е така, нямма сметка изобщо от подоно нещо.. по-добре да направ бекъп и да преинсталирам с erase на диска.
MacBook Pro 15" 2019 / iMac (Retina 5K, 27-inch, 2017)

dmsdee

Сега четох, че има как да си направя ново ID и да merge-на със старото без да губя нещо... някой правил ли го е от вас? Въпроса е дали е нужно това нещо или ако е бъг, ще с е оправи със следващия ъпдейт. Толкова много имам на Облака, че замисляйки се после колко време му трябва да се качва.. направо пускам сълза.

Мой колега така имаше преди време бъг на друга версия, като вентилаторите му откачаха, а пък реално нямаше прегравяне.. каза, че след нов ъпдейт се оправило. Имам някакво усещане, че е подобен случай.
MacBook Pro 15" 2019 / iMac (Retina 5K, 27-inch, 2017)

angelvn

Малко рязко влизаш, а уж търсиш помощ.
Кажи, по каква логика след като нямаш проблем с Apple ID-то си ще го триеш?
И след като е бъг в ОС-а какво ще промени слагането на друго Apple ID?

Ако се логваш успешно в https://appleid.apple.com
значи всичко с акаунта (Apple ID-то) ти е наред и няма причина да го пипаш. Единствено, може да си смениш паролата за вс. случай.

Както казах в предния си коментар - и на мен ми искаше потвърждение по няколко пъти на ден, тогава версията на Каталина беше 10.15.4.
Какво помогна - отписах се от iCloud и всички услуги на "проблемната" машина. Вписах се отново и се получи.
Но такива съобщения, като тези от скрийншотовете ти не съм виждал.

Относно бъга с изключващата се периферия (външни дискове, клавиатури и прочее) - проявява се при някои Macbook Pro модели и до колкото се разбра с последния ъпдейт е пуснат фикс. За това предполагам ще може да каже повече колегата от форума с приключенията с iStyle. :)
Но този проблем няма връзка с Apple ID.
UI designer and developer

bluesky

Добър Ден на всички!

Хе, хе, хеее... Нашият Форум си е живо забавление...

"Човекът" иска помощ... в смисъл..."кажете какво да направя на Машината, за да заработи това-онова..."..., и след като Колегите, всеки от неговата гледна точка, предлагат ..."...това-онова..."..., (забележете -заделяйки от Времето Си... с най-добро желание...) се заявява:

..."...и някой има право да ми казва какво да си правя с машината..."...

Ха, ха, хааа... непостижимо...

faire

Двама човека ти писахме да направиш нов User профил, но не знам защо подминаваш това като евентуално решение. От опит говоря - и Епъл съпорт съветва това. Трябва да се тръгне от някъде, за да видиш къде ти е проблема. Риск си е винаги да ъпдейтваш без да чакаш отзиви дали всичко е наред. И аз понякога съм така с телефона, но с компютъра внимавам повече. Все още не съм и качил Каталина, заради премахването на 32бит приложения, а работата ми зависи от някои такива. Епъл в последните години им трябват поне 4-5 point-ъпдейта, докато натаманят нещата.
И извинявай, че те изкарах "пиратка", просто на един от шотовете се вижда от километри, че ползваш кракната програма. Не вярвам и да е единствената, но както и да е, не сме тук да се обвиняваме. Аз ползвам 90% кракнат софт :D Та не е зле да си направиш и един malware check, ще ти коства 10-ина минути да намериш и изтеглиш такава програма и да провериш.
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

dmsdee

Явно не ме разбирате правилно.. грам не влизам остро, отговарям на въпросен коментар, вкойто ме питат как така криетив директора ми ми позволява да си пипам машината и отговорих, че сама съм си криетив и машината е лично моя, това се има предвид "кой ще ми каже какво да си правя с машината".. както и да е, явно по форумите, ако отречеш написано, значи не си до писал за решение. В случая единия коментар грам не беше свързан с проблема, а с колко версии надолу трябва да работя, ако работя във фирма или печатница, а аз не работя там.

Нямма проблем с Apple ID, няма нужда да правя ново. Смених си праролата само, но е същата работа.

Отговориха ми от Apple support и там ми казват да проверя, ако в сайта влизам без проблем в акаунта си, няма нижда да бъде правен нов. Съответно това го бяха направила още преди да пиша и на ях и на вас. Другото, което предлагат е това: Since Safe Mode did not help, test if the same issue is also occurring in a newly created unmodified test administrator user account on your Mac. A test user will let us know if the issue is isolated to your account, or system wide. Please check this help article: How to test an issue in another user account on your Mac - Apple Support



Once you create the test user, log in with your Apple ID and see if the same alert occurs. If the issue only occurs in your main administrator user, but not the test user, check the section in that article titled "If an issue happens in only one user account". If the issue went away with your peripherals disconnected, reconnect one at a time and test for a bit to see if the issue returns.



If the issue is also happening in the test user account, try reinstalling macOS. This will put a fresh copy of the operating system on your iMac. About macOS Recovery - Apple Support
MacBook Pro 15" 2019 / iMac (Retina 5K, 27-inch, 2017)

bluesky

Добър Ден на Всички!

Когато на технически въпроси се отговаря с емоционални решения, то решенията си остават в областта на емоцията, и не технически.

Същият парадокс се наблюдава с Линията на Хоризонта, и чрез него, (Хоризонта), се спори за формата на Земята - кръгла ли е, (сфера), плоска ли е, (пица), или пък с някаква друга форма ли е...?

В корен грешен подход.
Доколкото Линията на Хоризонта няма нищо общо с формата на Земята, (която е физичен въпрос), а Линията на Хоризонта Е ОПТИЧЕСКИ ВЪПРОС - т.е. с подобен (объркан) подход въпросът за Истинската Форма на Земята не може да бъде решен. (...записвайте си, това няма къде другаде да го чуете... сами разбирате...).

Когато Човек, (и дори Същество), работи нещо - дори да работи на кухненската маса... винаги се касае за Организация. И ако тази Организация се състои само от един Човек, (Същество), то и комуникацията е много по-съвършенна, единна.

В едно Дизайн звено - винаги има Креативен Директор, Арт Директор и Дизайнер(и)... (има и още, но допълнителни дейности...).
Когато Студиото се състои от един Човек - той самият обединява всички тези длъжности, взети заедно.
И тогава, когато Креативният Директор позволява "всеки" да си ъпдейтва-когато-си-пожелае, т.е. същият позволява на "същият-друг" Дизайнер да си "ръчка" Машината, както му скимне и когато му скимне - се стига до... правилно... ТОЧНО ДО ДНЕШНАТА СИТУАЦИЯ - да страда цялото Студио, (продукцията, ритъма на работа, спокойствието...).

Каквото и трябваше да се докаже.

dmsdee

#13
Направих препоръката от Apple Support. Въпросния тестови нов профил, в който се влиза с skip Apple ID, отново крашна по-абсолютно същия начин, но с друго съобщение този път...

Пуснах и scan, всичко е чисто. Както и пак пуснах First Air, пак всико е отлично.

Според Apple Support, ако си влизам свободно в ID-то през сайта, значи няма проблем с него, така че съвета за ново ID отпада.

Ще направя отново преинстал както ми препоръчват и ако пак е така, вече не знам какво да правя.

bluesky: Не Ви разбирам! Какво имате предвид? "Креативният Директор позволява "всеки" да си ъпдейтва-когато-си-пожелае, т.е. същият позволява на "същият-друг" Дизайнер да си "ръчка" Машината"... Ръчкане... Това персонален компютър, а не на фирма, кой трябва да ми го ръчка? Няма СТУДИО, няма някой над мен, който да ми позволява. Ако имате предвид да си давам 27 инчовия Мак на сервиз, за да ми инсталират лицензиран софтуер или да натиснат 1 бутон за ъпдейт на MacOs? Моля да ме светнете, че започвам да се чувствам некомпетентна в областта. Реално това е чист OFFTOPIC и ми идва като лична закачка. За толкова години работа и по фирми и от вкъщи, не съм имала проблем с MacOs. Съжалявам, че 1 път ще питам нещо и явно ви обиждам по някакъв начин. Моите извинения!

П.П. Работейки за голяма рекламна агенция.. не съм видяла Креативен директор да пипа каквото и да било по компютъра на дизайнера. Има си технически съпорт и всеки месец се правят проверки. Обикновено идват за преинсталиране на нови със стари версии, но не съм ги виждала да идват за регулярен ъпдейт, който изисква просто натискане на бутон. Друго, което са правили е да калибрират мониторите и да нагласят профилите, което всъщност ние си го правехме, те само ни казваха кой да заложим, за да няма издънки с продукцията.
MacBook Pro 15" 2019 / iMac (Retina 5K, 27-inch, 2017)

Пиф

#14
Аз бих ти препоръчал, преди да форматираш и преинсталираш на чисто, да опиташ с инсталация на външен диск. Така хем ще имаш нова ОС на същия хардуер (с което ще можеш да съдиш за хардуерни проблеми), хем от старата ти инсталация всичко ще е налично и няма да загубиш нищо. Така може да поръчкаш в новата инсталация и да потестваш различни решения, без да се притесняваш за загуба на данни.
А отностно версиите назад, bluesky е прав. На мен ми костваше доста време да стигна до същото убеждение - не бива да превръщаш основна в работата ти машина в тестов хардуер за новите ОС-и (ъпдейти) на Apple. Или казано по друг начин - не се прецаквай сама слагайки безогледно всичко ново. Тенденцията в новите софтуерни разработки е да се съкращава времето за тестове и да се разчита на обратна връзка от все повечето потребители. И така много често се случва подобна на твоята ситуация. Не казвам, че не трябва да ъпдейтваш нищо, а че трябва да се информираш първо какви са ползите и евентуалните рискове и тогава да решиш дали да обновяваш или не.
Преди години правех същата грешка, излезеше ли ъпдейт или нова ОС нямах търпение да го сложа и да видя "новите" неща. Омазах няколко пъти нещата, губих работни файлове, докато "узрях", че постъпвам не особено логично. Сега съм заковал по ред причини на HighSierra и в близко време не смятам да отивам по-напред.