user_guy

@angelovarna - този проблем се "появи" по сайтове в статии от части благодарност на тема, която аз лично написах в macrumors и тема в reddit, която тогава все още не беше набрала скорост. Smiley Това можеш и сам да си докажеш пред себе си като видиш кои теми са дадени като източник в почти всяка от статиите. Едната е моята. Дори са ме цитирали в някои от тези статии. Та, когато го купих все още не беше толкова лесно да се намери тази информация Wink

Давайки го очаквам замяна заради проблема, тъй като има потребители, които твърдят че нямат този проблем с техните модели от същата серия. Съответно може би има бройки, които го нямат.

Това с "трети страни" е абсолютно нелогично, с извинение, защото 99% от периферията, която всеки един нормален човек е ползва е от "трети страни". Да не би човек с Acer да си търси мишка и клавиатура на Acer? В това няма логика, основно защото USB стандартът (както всеки един друг стандарт) има строго определени технически норми и изисквания, в които трябва да се вписва. Ако един лаптоп поддържа USB 3.0 и му закачиш устойство, което отговаря на USB 3.0 спецификация - то трябва да работи. Няма ала-бала. Ти да не би да си правиш бекъп на лаптопите с външен хард диск от Apple? Ами то няма и как да стане, защото такива не съществуват. Този тип мислене го забелязвам и при други Apple потребители - но то е напълно грешно. Изглежда е по-лесно да се обвини всичко друго, но не и източникът на проблема - който в този случай е дефектът на macbook-овете от последните модели. И аудио картата ми, и мишката ми са официално поддържани от macOS, а лаптопът официално поддържа стандарта, чрез който ги свързвам. И двете работят абсолютно безупречно на windows лаптопа ми.

Относно защо ползвам аудио карта, клавиатура или мишка (както и монитор) - това ми се вижда като доста абсурден въпрос и не знам дали има смисъл да отговарям, но ще се опитам. Всеки е свободен да използва притежанията си както си пожелае - особено когато става дума за официално поддържани аксесоари и компютри. Ако за теб лаптопът е просто лаптоп - това е твое решение, но в никакъв случай не важи за всички останали. Не случайно лаптопът ти има портове и не случайно Апъл ти предлагат армада от адаптери и хъбове, които са напълно официални и предвидени ТОЧНО за да ти помогнат да използваш мишки, клавиатури, монитори, саунд карти и каквото друго се сетиш. Ползвам такива от десетилетия с различни лаптопи - ти си първият, който ми задава подобен въпрос. Може би ако задълбаеш още малко, ще откриеш и че има логика да се ползва и външна аудио карта когато човек иска да се занимава с музикален софтуер. Може да отидеш да питаш в някое професионално студио (с техника за милиони в него) защо някой си е закачил периферия към Macbook-a си.

За magic mouse не искам да коментирам, защото по-неприятна мишка не съм ползвал през живота си - а съм ползвал много мишки, включително и нея. Все пак приемам, че някои хора я харесват - включително приятелката ми. Да кажем, че всеки има предпочитания. Предпочитам безжичната ми мишка да работи на 1000hz polling rate, вместо 100 - каквито са повечето блутут мишки (magic mouse е на 90hz). За да го постигна ми трябва специфичен приемник, който се закача през USB. Който също така официално се поддържа от macOS и т.н.

Нека не изпадаме в такива детайли, защото е безмислено. Не намерих логика в коментарите ти - без да се обиждаш, просто нека се съгласим да не сме съгласни.

@ProstoAZ - този лаптоп все пак е издание от същия дизайн на апъл след вече 4 години, като най-новото е процесорът и новата клаиватура. Мисля, че ако беше съвсем нов дизайн (какъвто примерно ще бъде ARM архитекурният модел - може би още тази година), щях да се съглася на 100% с теб, но честно казано очаквах повече от сегашните модели. Би трябвало да са изгладени, а не всяка година да ги наричаме "първи бройки" и да им прощаваме всички проблеми и така вече 4 години подред от 2016 насам. (А не всичко е простено - затова хората заведоха дело срещу Апъл относно некачествените Butterfly клавиатури, след което Апъл пуснаха безплатна програма за подмяна на клавиатурите и смениха клавиатурите на новите модели)

Иначе напълно разбирам, че има доволни клиенти. Сигурен съм, че ако беше нещо по-евтино от сорта на клавиатура нямаше да имам такива проблеми.

Все пак, за мен това е крайно некомпетентно. Даваме си продуктите в сервиз, в който явно не ги пазят - или някъде другъде по веригата на пътуването на един продукт той получава щета (не би трябвало да е възможно, след като се опаковат добре, обаче). Как да се довериш някога отново на такъв сервиз не е ясно.

В крайна сметка наистина съжалявам, че го дадох за диагностика. Вече ме е страх в какво състояние ще го взема, защото е още в тях.

Последна редакция: 04-07-2020, 21:34:16 от user_guy

back to top

angelovarna

Това не е "тип на мислене", а посочих с какво биха могли да си "измият ръцете". Към лаптопа си може да свързваш несертифицирани безименни китайски аксесоари. Даваш им лаптопа без тях и казваш - "ми то има проблем с усб-тата". Тестват му портовете и те си работят поне според програмите, с които са инструктирани от производителя да тестват (нали са сертифициран сервиз, за да са такъв - следват политиките на облужване и прочее на този, който им е дал сертификата).
Та...както бях казал - може ако решат да го посочат това и да те отсвирят.

За бекъпа ако трябва да издребняваме - правя го безжично.
Въпроса ми за ползването на жична периферия... човек си купува лаптоп за да е мобилен с него, а не да го кичи като коледна елха. Ако пък ползва по-специфична периферия (както се оказва за теб), проверява модела или изчаква както ProstoAZ каза - да мине малко време откакто е излязал модела.
Аз също не рискувам с прясно излезли модели. До момента в може би 70% от моделите все има по нещо, което трябва да се вземе в предвид. Чакам поне половин година и тогава действам. Това го правя дори и с телефоните (но там си позволявам до 3 месеца да е срока).

Та пак да кажа мисълта ми в предния, а и този коментар бе да спомена за едно от нещата, поради които биха ти отказали замяна. Особено след като портовете си функционират (като изключим проблема с легаси съпорта), и няма с какво друго да ти сменят лаптопа или ще сменят лаптопи докато нацелите евентуално работещ? Не е разумно това.

За щетата по лаптопа, наистина би могъл да се опиташ, но разправията ще продължи дълго, през което време най-вероятно ще се наложи да си без компютър.

На мен до края на месеца най-вероятно ще ми предстои покупка на макбук про за служебни цели. Единствената периферия в моят случай ще е външен монитор с дисплей порт, безжични клавиатура и мишка, но като съм в офиса ще ми трябва и лан порт (за гигабитов+ ъплоуд). Ще му мисля седмица-две дали да е макбук про или напудрено мак мини.iMac сякаш не ми се ще, понеже не са ги обновявали скоро.

Хайде, успех с начинанието. Ще ми е интересно да разбера развръзката на ситуацията с iStyle, що се отнася до щетата по корпуса, а и като цяло.

iPhone XR Yellow, Macbook 12" Gold 2017 i5/500GB.
back to top

ProstoAZ

@ProstoAZ - ...

Обикновено ги пазят, тъпо се е получило точно с твоя, което е ужасно гадно, но е факт.

Както казах, но не знам дали видя, точно това, че си го предал без дефекти, а си го получил СЪС дефекти и пазиш протоколите, точно това можеш да използваш с адвокат.

Но не знам какво можеш да получиш срещу това. Дали някаква компенсация или друго.

Иначе за всичко съм съгласен, ужасна небрежност.

iMac "Core i5" 2.8 21.5-Inch (Late 2015), 8 GiB
MacBook Air "Core i5", 13', 2017, 8 GiB
MacBook Pro "Core i5", 13' Mid-2012, 16 GiB
iPhone8 /64 GiB
iPhone8+ /64 GiB
iPad air 2019 /64 GiB
iWatch S3
back to top

user_guy

@angelovarna - от гледна точка на това за какво могат да се направят на ударени си напълно прав, но няколко потребителя вече споделиха, че лаптопите им са били заменени с чисто нови заради този проблем, та очевидно Apple го правят. Може би тук няма как да стане, де, но си прав и не очаквах че ще се "направят" по този начин и "няма да открият проблем". Не вярвам, че са ме излъгали, но вярвам, че не са се постарали за да го намерят. Нещо, което ми се случваше по няколко пъти на ден не е чак толкова трудно за пресъздване.

Относно "тип на мислене", това е нещо, което просто съм забелязал на някои места - как потребители отричат проблеми с марката. В момента все още има хора, които отричат проблемите с butterfly клавиатурите, което е доста лудо... А това само и единствено играе лоша игра на самите потребители. Ако те са ОК с това, тогава Апъл не биха си направили труда да повишат качеството си.

Иначе не виждам никакъв проблем в това да си кичиш лаптопа с колкото неща си искаш. От 2 години съм така с друг лаптоп - който все още си работи и е много мощен, но просто исках да опитам макбук и макос специфично за правене на музика. Хареса ми в това отношение. Ако ми го върнат и работи бих продължил да го ползвам за това, но така опарен не вярвам някога в бъдеще пак да си взема нещо от тази марка, освен ако наистина не ме убедят някак си, че са се върнали на качеството от преди 5 години и по-назад. И пак би се замислил доста сериозно за всичко друго преди да стигна до мак, основно заради отношението им, включително и това, че според Апъл ако сервиза ти нарани техниката - всичко е ОК! Звучи абсурдно Smiley В Бъглария явно сме напред в това отношение, защото преиемно-предавателен протокол се прави точно с цел да защити потребителя от това.

Този лаптоп си беше риск, който поех - не разчитам на него в момента и имам друга машина (даже 2 - лаптоп и настолен). Не значи, че съм ОК с това да не мога да го ползвам толкова дълго време и да бъде наренен от сервиз, все пак.

В момента дори обмислям дали да не пробвам Macbook pro 13" 2015 модел, ако успея някъде да намеря максимално запазен и ъпгрейднат такъв, но за жалост тъч бара му е прекалено малък, а аз все пак използвам лаптопът и като лаптоп понякога. Това му е готиното на един лаптоп - можеш да го ползваш без нищо, можеш и да го навържеш с няколко монитора, клавиатура, мишка и т.н. и да го ползваш като настолна машина, стига спецификациите му да те удовлетворяват.

@ProstoAZ - ще ъпдейтна като чуя отговор на КЗП, аз също не очаквам чудеса но просто няма как да не опитам. Прекалено много стрес ми донесоха и честно казано съм дал доказателства за това как се прави опит за измама. Предложено ми беше да се подпиша на листче за рекламация с текст, че проблемът е фабричен дефект, а имам протокол, който доказва обратното. Не ми се вижда готино да се опитваш да мамиш потребител и това би трябвало да има някаква тежест пред КЗП.

Не само това, но ми обясниха как сервиз трябва да прегледа машината, за да установи от какво естество е щетата, пък 1 седмица по-късно ги питам какво става и ми казват да си взема лаптопа - не е стъпвал в сервиз през това време.

Може и нищо да не стане от жалбата, ще видим. Не ме изненадва нищо в БГ, тъжно е, но очаквам лошото и се надявам да си излекувам песимизмът по някое време, защото доста се влоши последните години.
back to top

user_guy

Изглежда Апъл пуснаха пач, който оправи проблема. Поне за сега от около 2 дни не ми се е случвал.  Smiley

Беше титанична грешка да давам макбукът на некомпетентните хора от iStyle и трябваше просто да изчакам месец, но за жалост не се знаеше дали е софтуерен и хардуерен проблем.

Освен физическата щета, тези "добри" хора ми върнаха лаптопа на 0% батерия - без достатъчно ток дори да го включиш, което е адски вредно за този тип батерии. Възможно е да е седял така дни, или дори 1-2 седмици. Sad Страшни гадняри, наистина. Дадох си машината само и единствено за да ми я състарят. Явно когато Апъл са ги "обучавали" са пропуснали да им обяснят, че тези батерии трябва да се държат на около 50% заряд когато машината не се използва. Или са им обяснили, но нашите хора не са могли да запомнят нещо толкова сложно... А може и нарочно да са го направили - не би ме изненадало!

След време, ако се наложи да се сменя батерията, вероятно ще се опитам да го направя сам. Никакъв шанс да им се доверя на тези освен ако не се появи сериозен проблем, който по никакъв начин не мога да оправя или заобиколя сам.

Скъп урок си беше това, но ще си знам. Следващ апъл продукт ако някога въобще ще взимам, по-скоро ще е от друг магазин - примерно Novmac.

Молбата в КЗП реших да я оттегля, тъй като повече не искам да се занимавам с това и в момента макът работи добре. Батерията също я следя и даже съм я лимитирал да се зарежда до 50% когато е на бюро с кабел (доста готино, че това е дори възможно с определен софтуер), за да отложа нуждата от смяна възможно най-дълго. За сега показва капацитет, който варира м/у 95-99%, та се надявам да не е поела сериозни химически щети от престоя на 0%.

Извода на тази история е да не пазарувате от този магазин или ако го правите - стискам ви палци от сърце да не ви се налага да им ползвате сервиза!!! Има шанс да ви прецакат техниката доста повече, от колкото да оправят нещо.

Последна редакция: 17-07-2020, 02:39:26 от user_guy

back to top

faire

Виж, имал си кофти преживяване. Случва се, без значение дали в айстайл или в официален епъл стор ще да е. За батерията - може да са го държали и на 50 и тогава пак пада. Не го мисли толкова, това е батерия все пак. Консуматив, който на 3-4-5 години се сменя така или иначе. Не се знае след толкова време дали все още ще ползваш тази машина...
Дали ще купуваш от новмак или айстайл, все тая. Стигне ли се до сервиз, пак ще опреш до айстайл и криейтив, защото те са официалните оторизирани сервизи у нас.
Аз съм по-доволен от айстайл, отколкото от криейтив. Преди месец им дадох imac pro за смяна на дисплей и ъпгрейд на рам паметта. Всичко беше точно, освен че отне няколко дни повече от казаното. По-близо са до мен, по-спокойно минава всичко, няма опашки и тн. Същото не мога да кажа за криейтив. С тях съм имал и добри, и лоши преживявания. Хубавото е, че вече поне имаме избор на сервиз, а само допреди няколко години, нямаше и трябваше задължително в криейтив да се ходи.

The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.
back to top

user_guy

Няма никакъв шанс да е оставен на 50% и да падне до 0% за седмици Smiley Оставена на 50% при изключен лаптоп, батерията може да не загуби капацитет месеци, дори години наред. Това е факт, не някакво мнение. Не е случайно, че каквото и да си купиш в днешно време пристига на около 40-50% заряд, а не празно. Това са елементарни неща, които всеки сервиз трябва да знае и разбира, но здраве да е.

А батерията е консуматив, прав си, но ми се вижда по-добра да изкараш с нея 7 години вместо 2, примерно. Може и да не се наложи да я смениш въобще преди да си вземеш нов лаптоп след време. Може и да се наложи да я смениш след 1 година ако я повредиш толкова бързо.

Последна редакция: 18-07-2020, 12:48:00 от user_guy

back to top

gogzy

Цитат
macOS Catalina 10.15.6 improves the security and reliability of your Mac.
Adds a new option to optimise video streaming on HDR-compatible Mac notebooks for improved battery life
Fixes an issue where the computer name may change after installing a software update
Resolves an issue where certain USB mice and trackpads may lose connection

Може би това е оправило проблема?

MacBook 5.1 13.3" 2.0GHz/8GB RAM/160 GB + 500 GB HDD/Mac OS X 10.8.5
back to top

user_guy

Цитат
macOS Catalina 10.15.6 improves the security and reliability of your Mac.
Adds a new option to optimise video streaming on HDR-compatible Mac notebooks for improved battery life
Fixes an issue where the computer name may change after installing a software update
Resolves an issue where certain USB mice and trackpads may lose connection

Може би това е оправило проблема?

Тамън това написах малко по-нагоре - "Изглежда Апъл пуснаха пач, който оправи проблема. Поне за сега от около 2 дни не ми се е случвал."

Мисля, че при мен проблема се оправи - но други потребители явно все още имат дисконекти дори след пача. Аз не съм изпитвал проблема от както ъпдейтнах. Просто трябваше да изчакам месец вместо да давам лаптопа, но карай. Smiley За сега работи добре.
back to top

thebrainless

Най-вероятно, ще се разделиш с лаптопа, преди да изпиташ необходимост от замяна на батерията. На жената машинката - 2013 я ползва и зарежда абсолютно безобразно, а батерията все още е адски жизнена.

Stay hungry. Stay foolish.
back to top

bluesky

..."...всичко е добро, свършва ли добре..."...

Наглед не системен подход, а всъщност такъв.
back to top
« назад напред » Страници: 1 [2] | Нагоре
0 Членове и 1 гост преглежда(т) тази тема.
 
Отиди на: