user_guy

Първият ми Apple продукт е 2020 Macbook Pro моделът, който идва с обновена клавиатура и 10то поколение Intel CPU. Имах големи надежди за него, обаче нямаше как да се размине, явно, без абсурдни проблеми.

USB 2.0 устройства губят връзка с компютъра в случен момент, понякога през минути или часове - друг път през няколко дни. Много нестабилен проблем. Може да прочетете която и да е от десетките нови статии за него, от сорта на:

https://www.macrumors.com/2020/06/17/macbook-pro-usb-2-0-accessory-issues/

https://appleinsider.com/articles/20/06/18/users-report-failures-with-usb-20-accessories-in-2020-macbook-air-macbook-pro

https://www.notebookcheck.net/Experiencing-disconnects-and-freezes-with-USB-devices-on-your-new-MacBook-Air-or-13-inch-MacBook-Pro-There-is-a-workaround.477327.0.html

И още много други, които може да намерите чрез google search.

Е, лаптопа го взех от iStyle - първата голяма грешка, като им го го оставих за "ремонт" - втората, още по-голяма грешка.

Не успяха да намерят никакъв проблем с него - като нямам идея по какъв начин точно са го ползвали по време на тестовете. Предполагам по-голямата част от времето е била прахосана в безполезни хардуерни тестове - защото много от потребителите по форумите вече потвърдиха, че този проблем не си проличава чрез нормална диагностика. На доста от тях са сменили лаптопите, като някои твърдят, че проблема е бил отново налице дори след смяна.

Най-грубото от всичко, обаче, е че ми върнаха лаптопа с нанесена физическа щета по него. Част от корпуса под трак пада е леко вдлъбната и липсва боя - изглежда точно като направено от някакъв удар.

Разбира се, по типично български маниер, iStyle категорично отказват да поемат отговорност и се опитаха да ме измамят още в магазина, предлагайки ми да подпиша нова рекламация, в която щетата е описана като "фабричен" дефект.

Хубаво, обаче в оригиналната рекламация пише "физически щети: не". А момичето беше така грижливо да намери една малка точица по ябълката отзад и да я опише като драскотина, та не е като да не го е огледала. Новата щета се вижда много лесно и я нямаше когато им оставих машината. Най-малкото щеше да бъде описана - в техен интерес е да го бяха направили. Но няма как да опишеш нещо, което не съществува.

За сега пуснах втората рекламация като настоях да опиша, че има нова щета - която в оригиналният протокол не е описана по никакъв начин, но ме "увериха" по телефон, че няма как да бъде заменен с нов.

Потресен съм, въобще не очаквах такива нива на некомпетентност и крайно препоръчвам да не пазарувате от този магазин. Сигурен съм, че някои хора няма как да бъдат разубедени защото не са имали нуждата да се разправят за подобни абсурди, но аз бях поставен в тази ситуация и до момента се чувствам като обран. Много пари струваше този лаптоп и не само, че "не откриха" USB проблемът - който е вече толкова детайлно описан и ден след ден нови хора го потвърждават, но и нанесоха щета по корпуса, унищожавайки 'новият' вид на този лаптоп.

От една страна не съм и толкова изненадан - в България сме и тук всички номера минават! Няма значение колко плащаш. Този уикенд ще разговарям и с адвокат, защото имам и копието от рекламацията, в което се опитаха да ме измамят да подпиша, че тази щета е фабричен дефект.

Но не очаквах, че ще трябва да минавам през такъв ад като си купя от елитните iStyle, официални Apple re-sellers & service. Какъв елит, какво нещо. Иска ми се никога да не си го бях взимал този лаптоп, или поне да го бях взел през Creative Center.

Последна редакция: 30-06-2020, 01:39:34 от user_guy

back to top

bluesky

цитат: ..."...От една страна не съм и толкова изненадан - в България сме и тук всички номера минават!..."...

Номерата "минават", и то безпроблемно, вече по целия Свят... и то от най-тъпите... не може да не сте го забелязали...

Относно Темата - искренни съжаления за разочарованието, което Колегата е трябвало да изпита!

За да приемате спокойно всичко, помнете ВИНАГИ и голямата Картина - всички Ние сме един голям Експеримент. 
back to top

faire

Моят съвет е да се свържеш с Епъл и да им опишеш цялата ситуация. Ако проблемът е масов, по някое време в бъдещето може да се появи програма за безплатен ремонт.
Ако имаш път към страна с официален Епъл Стор, можеш да го занесеш там. Наистина често сменят машините с нови, но тук това е рядкост, да не кажа че не съм чувал изобщо за такива случаи.


Sent from my iPhone using Tapatalk

The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.
back to top

user_guy

Аз вече се свързах с Apple през техният official Twitter support акаунт, а те даже ми отговориха. В началото съвсем мило им писах и те ме помолиха за детайли - предоставих им цялата информация, която имам, включително статии и теми по форуми като reddit & macrumors.

След това "изживяване" с iStyle им се оплаках доста по-обстойно относно как "не са открили" проблем и как ми нараниха чисто новата машина - да ми обяснят защо това място се води "premium service" и официален вносител и пре-проедавач на продуктите им, но от тогава насам тотално спряха да ми отговарят. Пълна тишина от тяхна страна.

Повярвайте ми, вече много потребители се свързаха с тях като някои са дали и точни логове с моменти, когато се случва проблема, за да може апъл да разберат точно какво става. Имат пълната възможност да го направят, ако могат.

Но нито са дали становище по въпроса, нито има някакво споменаване за фикс на този проблем под формата на софтуерен ъпдейт. За сега просто отричат и не отговарят на хора.

Да бях само аз, но не съм - вече от 1-2 месеца текат тези оплаквания от какви ли не потребители, в какви ли не сайтове, както и официалните форуми на Apple, но никой от нас не е получил реален отговор или признание за този проблем, че въобще съществува. Общо взето в момента сме банда балъци.

А аз, в България, дори успях да се уредя с нова щета по макбука. Първата ми рекламация реално още тече - не съм се подписал на нея, че съм удовлетворен, а вместо това пуснах втора такава. Но когато първата свърши, ако все още имам лаптоп с щета, ще видим какви легални мерки мога да взема. Някак си не ми се иска да оставям тези български магазини да ме прецакват пак и пак без последствия. Откровено ми писна.

Последният ми такъв случай беше с една клавиатура от технополис. 3 пъти я връщам с един и същ проблем и накрая ми се смяха в лицето с обяснения как "всички клиенти се връщат там, все тая дали ще ми върнат парите". Аз, лично, никога няма да си купя нещо друго от там - а не е като да не съм си купил доста неща до преди този случай. Просто в тази държава, не за 5000лв, ами дори за 200-300 лева ще се подиграят с нас като клиенти и ще ни унижат както си искат. Не им пука дали ще се върнем там - достатъчно хора се връщат според тях.

Този път мисля да предприема легални мерки обаче, защото инак прекалено много ще ми тежи случая. Да не говоря, че тази машина ми трябва и вече втори месец съм без това, за което платих в работещата му форма.
back to top

bluesky

Да-а-а...

За съжаление - резонно... Винаги едно и също. И както е казал Народът,..."...рибата се вмирисва откъм главата..."...

Не случайно Стиви Джобс си замина толкова рано... явно не беше съгласен с някакъв ..."...нов тренд..."..., (за който ни готвят от години... включително и чрез дигиталните нови устройства...), и Apple, вече без Него, (на ниво менаджмент...), е напълно "в играта"...
В същото време малко хазарско, и определено, не талантливо, кривокрако и кривогледо джудже "ще лекува Светът"...
Боже опази...!

После, и наглед невидимо,... безобразията на "високо ниво" започват незабележимо да се инфилтрират надолу... по работните, инженерни звена,... по менаджмента за работа с Клиенти... и т.н. и т.н.... докато се стигне до днешната плачевна картинка - гаф на инженерно ниво, (техническо), не се признава въобще за гаф на Фирмата... (ах, тези зелени печатни хартийки...)... и вече не се и "реагира"...

Защото КАК да се различи като такъв, когато целия нов менаджмент на Ябълката е съставен от чичковци с учетворена хипофиза (явно психично отклонение на мозъка...)... да Ме извинят всички "толерантни", и моля, спестете Ми да ви отварям очите какво значи чисто медицинският термин "толеранция"...

И затова имаме и ехото "надолу", именно от толерантните - нетолерантно отношение към Клиента... същото е и навсякъде другаде - мургавите Ни африкански събратя могат, а и трябва да палят и трошат... (Кравария), докато отговорните СА ДЛЪЖНИ да си "стоят в къщи", че имало опасност от "опасен вирус", (неиздържащ теста дори за слаб грип... ха, ха, хааа...).
С една дума - циркът е пълен с лунатици, които дори сформират "мнозинство" от екстремисти.

Моето безхитростно предложение... (в Твоят конкретен случай) е - прави, каквото считаш за нужно, прави го, както Ти смяташ за правилно, и стигни толкова далеч, колкото считаш за нужно.
В същото време, за да Си предпазен отвътре, прави всичко това БЕЗ ЕМОЦИИ, (формално).
Сам разбираш, че пигмеите не заслужават Твоето внимание, и концентрацията Ти... те ще Ти са необходими на Теб, за да си вършиш всекидневната работа ползотворно.

И отново, за Твое, а и на всички, успокоение... докато няма открито стърчащи кости, не пръска кръв... и прочее невъзвратими неща, считай случилото се само "за разходи".
back to top

user_guy

Напълно съм съгласен с последното - емоции не бива да се влагат, въпреки че вече ми коства много стрес ситуацията, особено защото не е случайна, а ПОРЕДНА. С разликата, че този път парите са доста повече от обикновеното.

Но са пари, не е здраве. Парите ще ги изкарам пак, бавно но сигурно. То е още по-тъжно, че машината много ми хареса когато работеше и USB не се разкачаше само. За музика си я взех и като конструкция и 'experience' много ми допадна. Вече игри толкова не ми се играят колкото преди време и нямам специфична нужда от Windows, та реших да се престраша с Apple най-накрая.

Но излиза, че щеше да е по-добре да си намеря максимално ъпгрейднат macbook pro от 2015-та година - последното време, когато са правили качествени лаптопи.

Стреса наистина не си заслужава, особено като вземем предвид, че този тип действия от продавачите не им костват нищо - даже вероятно им доставят някакво злобно удоволствие да ти се усмихнат и да ти кажат "няма да поемем отговорност" Smiley Случвало ми се е! Иска ми се да преувеличавам, но преди години бях взел една Xperia Z1 (първият ми 'сериозен' смартфон) от get.bg - не знаех, че е магазин на Делян Пеевски. Беше крайно дефектен и лесно се доказваше проблемът. Минаха 29 дни, точно преди крайния срок, викнаха ме да си го взема и само му бяха направили factory reset. Пресъздадох проблема пред тях и човеченцето там с усмивка ми каза "ако не си вземеш телефона не отговарям какво ще стане с него" Smiley Направо си ме заплаши... Ходи се съди после с магазин на такъв приличен бизнесмен като Пеевски.

Такива случаи не бива да се приемат лично, но определено са ми се отразили доста зле психически и вече просто очаквам да си правят гавра навсякъде, въпреки че понякога имам добър късмет и се отнасят много прилично - но все с по-евтини стоки. Когато парите са много всичко се променя и изведнъж си сам срещу всичко...

Но становището си остава - нервите и здравето са много по-ценни и наистина такива тясно-скроени хора и фирми не бива да се взимат присърце.
back to top

faire

Неведнъж съм писал тук и в айфон форума, че качеството на продуктите, продавани на нашия пазар (източна Европа), е много по-ниско от това за западна и САЩ. Затова и почти не съм си купувал Епъл устройства от тук (само слушалки).
Някои хора пък са твърдо против да се купува от чужбина, защото едва ли не така прецакваш българския бизнес. И аз съм си патил от нашенските онлайн магазини, за да знам че никой не го е грижа за клиента.

Този телефон излиза в сайта на Епъл за България: 00800 6002 7753
Не знам с кой ще се свържеш и дали разговорът ще е на български, но можеш да опиташ.

Като по-крайна мярка, можеш да напишеш един имейл на tcook@apple.com Преди години имах подобен случай (макбук про 2011 с изгоряла видео карта малко след като изтече гаранцията; масов проблем с много афектирани; искаха ми 1200 лв в криейтив за смяна на цялото дъно) и писах оплакване как съм загубил вяра в Епъл като качество и компания. Пощата се следи от други Епъл служители, които ми отговориха и насрочихме разговор по телефона със служител от Ирландия. Long story short не предприеха нищо, аз го занесох на един друг сервиз където за 200 лв смениха видеото, след време продадох лаптопа, а малко след това Епъл официално пуснаха програма за този проблем. Ако бях платил на криейтив 1200 за дъно, после по програмата щяха да ми възстановяват парите.


Sent from my iPhone using Tapatalk

The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.
back to top

bluesky

цитат: ..."...Неведнъж съм писал тук и в айфон форума, че качеството на продуктите, продавани на нашия пазар (източна Европа), е много по-ниско от това за западна и САЩ..."...
Колегата faire е абсолютно прав.

Мога да подкрепя и с конкретика.
Така например след една цяла бутилка кола, (изпита преди 1991 година, в Унгария), позволяваше да си спиш като момченце, след изпиването. В същото време, само чаша кола, поръчана във Финландия, Те ококорваше за цяла нощ...

И въпреки че оттогава изтече малко вода... положението днес е абсолютно аналогично по региони.
В този ред на мисли, помислете си за импотентните "български" политици и икономисти, че дори представители на търговския бизнес, които, до ден днешен не само че не успяха да наложат, (а са в правото си, всички ръководства на всички Продукти в рамките на Европейския Съюз поне... а защо не и за целия Свят...), да се пишат ТАКА, че Българският език ДА БЪДЕ ПРЕДИ английския в тези ВСИЧКИ Ръководства, гарантийни книжки и бумажки,... и прочее и прочее...приложими за ВСЕКИ ПРОДУКТ и вървящи автоматически с него, по простата ПРИЧИНА, ЧЕ БУКВАТА "Б" като България е много по-напред от буквата "g" като great britania...

И днес дори, Българският Език ТОТАЛНО ЛИПСВА от тези Ръководства.

И това е само ЕДИН ЩТРИХ от тоталното непризнаване на Източна Европа за "партньор".
Всъщност имаме налице суб-колония с неука колониална администрация, (и колкото по-неука, толкова по-добре за  Митрополията...).

В случая с Apple напълно споделям подозрението, че най-калпавите бройки се засилват именно за тези безнадеждни географски ширини.

И още нещо - пак в тази светлина - НЕ СЕ ВАКСИНИРАЙТЕ ПОД НИКАКЪВ ПОВОД, ДОРИ ТОВА ДА ВИ КОСТВА РАБОТНО МЯСТО, ДОСТЪП ДО ДОКУМЕНТ ИЛИ ДОРИ ХРАНИТЕЛЕН МАГАЗИН. (скоро ще последва....). Не се подлагайте и на "тестове" ПОД НИКАКЪВ ПРЕДЛОГ!

Готвят територията за други (преселници), а чрез ваксина и предварителни тестове, ще изчистят географически тези ПРЕКРАСНИ ЗЕМИ за навлеци, нямащи нищо общо с Региона.

Запомнете думите Ми, ако искате да живеете. БУКВАЛНО.
back to top

user_guy

Има истина в това, за наша жалост. Наистина тук има тенденция всичко да е по-ниско качество. Със сигурност по време на производството има вариации и е нормално дадени продукти (от един и същ модел) да се отбелязват - примерно качество 'А', качество 'А-' и т.н.

Най-малкото, това със сигурност се случва с процесорите. Колкото и начинът на производство да е еднакъв, накрая излизат процесори с разлики в това колко ток им е нужен, за да достигнат дадено ниво производителност. Поради тази причина два процесора имат различна стабилност при еднакъв понижен волтаж (undervolting се нарича - много полезна практика). Съответно е доста лесно да се пратят по-стабилните в определени региони, пък по-нестабилните в други. Крайният потребител като цяло няма да усети разлика в нормална употреба, но такава със сигурност има ако човек реши да се възползва до лимитите на един продукт. А пък undervolting може да занижи температурите на един процесор значително, удължавайки живота му като цяло, както и увеличавайки производителност. Все пак с по-ниски температури процесорът ще може да работи по-дълго на висока честота преди да се наложи да намали скоростта поради прегряване (cpu throttling). Аз съм направил това на windows лаптопът ми, което му смъкна температурите средно с 5-10 градуса (успял съм да сваля 115mV и да е напълно стабилен без никаква загуба на производителност). Макбуковете преди са имали начин да постигнат същото, но вече няма как с по-новите macOS версии, а самият undervolting се прави фабрично така или иначе - но не се знае до каква степен и дали не може да се постигне още повече с вашият личен процесор.

Това е просто един пример, но логиката е приложима във всяка индустрия по различни начини. С колите съм чувал същото - че да си вземеш BMW в България няма общо с това в Германия и така нататък.

Въпреки всичко това, можеше поне да не нанасят щети на машината, но такъв е живота. Некомпетентни хора са наети на важни позиции и ние сърбаме попарата като крайни потребители.

Мога да ви кажа, че момичето в магазина също така написа "сфети" вместо "свети" когато описваше проблемите с УСБ. Като цяло нямаше нито едно изречение, което беше написано човешки. После хората от сервиза трябва да работят с тази информация.  Колкото и да бързаш, да напишеш "сФети" надали ще се случи ако си дори с базова грамотност... Всеки прави грешки, но то дори едно човешко изречение не беше написано правилно, а написаната информация е всичко, което сервиза ще получи като обяснение на проблемите. После аз трябваше да напиша голямо писмо с пълни детайли към съпорт по собствено желание (все пак ме късае лично) - уви, без никакъв успех в крайна сметка.

Последна редакция: 30-06-2020, 16:23:39 от user_guy

back to top

Adamov

user_guy: Аз пък, колега, не се изненадвам за "сфети". Преди 3г. кандидатствах за работа там. 13г. ползвам епълски продукти на всички платформи. Смея да твърдя, че базата ми е доста солидна. Ако ти кажа колко пари ми предложиха не знам дали ще ми повярваш. Условията... не знам дали ще ми повярваш. Общо взето всичко беше - не знам дали ще ми повярваш.

...та не се изненадвам.

Съжалявам адски много за кофти ситуацията, която имаш.

Apple Mini 2014
Apple MacBook Air 2017
Apple iPhone X
Apple Watch 5
Apple iPad 7th gen
Apple Music
Apple TV 4th gen
back to top

user_guy

@Adamov - разбирам те, минал съм през разни фирми и аз, като дори на 500лв заплата съм работил, като тестер на мобилни игри. Но честно казано, имаше доста стабилни и адекватни хора дори в онази фирма, към които съм имал голямо уважение и съм виждал колко усърдно работят.

Но с толкова ниска летва няма как да се привлекат качествени кадри, а когато и предлаганите пари и условия са толкова ниски - няма кой да иска да ходи там по собствено желание. Дори в "по-сериозните" фирми, за които съм работил, в последствие се е забелязвала страшна неграмотност, особено в Английския език. Имал съм тим лидери, мениджъри и т.н., които не могат да вържат едно изречение без грешки, доакто основна част от работата им е била да общуват с клиенти, или колеги в чужбина, на този език. Срам ме е хващало на моменти. А това се водят хора в "IT сектора". Но ги наемат.

И все пак, ако един човек наистина го бива в работата си - не бих се хванал за грамотност. Но когато работата се върши по толкова халамашки начин, всичките негативи се сливат и виждаш едно голямо невежество по всички параграфи. А тези фирми продължават да си правят печалбите и не ги интересува това.

Последна редакция: 30-06-2020, 17:23:42 от user_guy

back to top

bluesky

Малко разхлабване:

Блондинки. - Муцка, ти девственна ли си...? - Не, муци... още не съм... Grin
back to top

user_guy

Да ви update-на:

Говорих с Апъл по телефона и ми създадоха кейс, но според тяхното "policy" това се водело normal wear & tear - т.е. нормални следи от употреба.  Grin

Това, разбира се, няма никаква логика, но вече съм пуснал жалба в КЗП, представил съм всички документи - включително една от бележките за рекламация, в която се опитват да ми предложат да подпиша, че е фабричен дефект. От Апъл обаче видяха снимки и ми казаха, че не било дефект ами просто следа от употреба.

Последните надежди са КЗП и евентуално адвокат, но по-скоро първо ще си взема лаптопа при всички положения и ако USB проблемът продължава ще пробвам да го оставя в Creative Center, като ще им покажа и видео материал как се случва и мишки и клавиатури забиват и тръгват пак като се извади/вкара кабела пак (понякога, друг път трябва рестарт).

Ако и те "не намерят проблем"... ще е сложничко, ще трябва да се търси експертно мнение и т.н. Голяма тъпотия Smiley

На никой не пожелавам да се занимава толкова много за един продукт - голяма загуба на време, потенциално и на пари.

Препоръчвам да избягвате iStyle, освен ако не сте с пълна вяра, че няма да имате такъв проблем. Сервизът им е наистина некомпетентен. Нито установиха проблем, нито успяха да запазят външен вид на машината както беше предадена. Не заслужават да се водят оторизиран сервиз и вметнах на Апъл по телефона, че е срамота такава некомпетентност да е опомената в собственият им сайт като премиум сервиз за България.
back to top

angelovarna

Единствената нередност, която виждам е, че са ти ударили лаптопа. Но пък това не е довело до функционална повреда.
Трябваше след като ги видиш, че се ослушват за замяна (за съжаление из нашите ширини е по-скоро нормално поведение), да им поискаш компенсация под някакъв вид (безплатен хубав аксесоар за лаптопа или друго).

Проблема с USB ако беше видял по форуми и сайтове го има откакто е излязал лаптопа на пазара. Към момента освен на софтуерен фикс от страна на Епъл, на друго не може да се надяваме. И е въпрос на добра воля от страна на Епъл, защото ако решат да проявят безотговорност могат да кажат - "след като ползвате аксесоари, произведени от трети страни - търсете решение на проблема си от тях". Колкото и лошо да звучи това, е и донякъде правилно.

За усб клавиатурата и мишката не мога да разбера - с лаптоп си, а ползваш жична периферия ли?
До момента по-добра от Меджик мауса на епъл не съм намерил на пазара (а пробвах прословутите МХ2 и 3 мишки на Лоджитек, които по цена не отстъпват на епълската). Епъл клавиатурата също е супер, но дори и да не е тя, има куп безжични клавиатури с блутут свързаност.

След като и ти самия знаеш, че има проблем, за който официално решение още не е излязло и реално в сервиза няма какво да направят, защо си даваш компютъра на сервиз?
За непризнат официално проблем от производителя и сервиза, който го представлява, и без инструмент сервиза да тества и отстрани проблема, замяна няма е трудно да се получи. Пък дори и да го бяха заменили лаптопа, нали щяха да ти дадат същия със същия проблем...

iPhone XR Yellow, Macbook 12" Gold 2017 i5/500GB.
back to top

ProstoAZ

Приятелю, информацията ти е ценна.

Доста често, както знаем, първите бройки от нещо ново са леко бъгави, докато не се изчистят, това е причината да вземам винаги модел назад.

Но в случая:

В досегашния ми опит с iStyle не съм имал никакви, никакви проблеми, дори са били повече от любезни, а съм купил не едно и две неща. Една клавиатура Smart за iPad директно ми смениха с нова, защото имаше проблем.

По въпроса ти:

Захвани се с адвокатите и КЗП, правата ти се пазят като клиент. Козът е нанесената щета. Прието като без щета, върнато с щета.

Да ти платят неустойка или нещо друго. Лаптопа да замениш, според мен няма да успееш.

Иначе навремето имах неприятен проблем с Криейтив.

Буквално дни преди първата година на нов macbook air 13 му изгоря SSD. Много рядък проблем, казаха, досега не се било случвало.

Тестваха ми компа, замениха ми SSD, всичко било наред, бъгава SSD. За новата имах три месеца гаранция. На 4-тия месец отново изгоря SSD по същия начин.

Значи, този лаптоп има проблем, който обаче вече не беше гаранционен. Толкова за тестовете и сервизите им. Беше си за моя сметка.

В последната година си купих от iStyle macbook air 13 (17 година), ipad 2019 и други неща и не съм имал проблеми.

При все това винаги имам едно наум. 



iMac "Core i5" 2.8 21.5-Inch (Late 2015), 8 GiB
MacBook Air "Core i5", 13', 2017, 8 GiB
MacBook Pro "Core i5", 13' Mid-2012, 16 GiB
iPhone8 /64 GiB
iPhone8+ /64 GiB
iPad air 2019 /64 GiB
iWatch S3
back to top
« назад напред » Страници: [1] 2 | Нагоре
0 Членове и 1 гост преглежда(т) тази тема.
 
Отиди на: