Welcome to Форум на приятелите на Apple. Please login or sign up.

28-03-2024, 17:36:14

Login with username, password and session length

Shoutbox


Потребители
  • Общ брой потребители: 7 841
  • Latest: MiltonGek
Stats
  • Общ брой публикации: 82 642
  • Общ брой теми: 9 815
  • Online today: 113
  • Online ever: 631
  • (01-12-2019, 23:01:40)
Онлайн потребители
Users: 1
Guests: 115
Total: 116

115 гости, 1 потребител
forka2k

Проблем с NET1 и Apple airport express

Започната от asen_v_k, 09-12-2018, 11:12:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

asen_v_k

Здравейте,
от месец два имам проблем:
Ако използвам airport express рутера през мрежата на net1 не мога да свалям ъпдейти на нито едно apple устройство вкъщи.
При download същият прекъсва и не можа да свали ъпдейта нито на OS нито на проложение, като това се случва с 2 броя iphone един macbook pro Mojave OS и самият airport.
Дори да се опитам да сваля файл с ъпдейт от сайта на apple с браузъра то той се сваля перфектно но след това е corrupted.
Ако сложа друг рутер пред епълският и използвам двоен NAT то проблемът е същият.
Системата работи единствено, ако използвам airport express като access point и сложа друг рутер за рутериране.
Този рутер работи вече 4-5 години с net1 проблемът е от скоро.
Обадих се на оператора но той каза че не може да направи нищо, въпреки че проблема го има само в неговата мрежа, като препоръчаха да пиша на епъл съпорта.
От епъл при проблеми с интернет доставчика, казват да се обръщаме към него.
Не искам да си сменявам рутера!
Помощ

Константин

Здравей, отколко сркото е проблема с Нет1?
Опита ли да включиш директно компютлра към кабела на Нет1( трябва да се даде нов мак адрес при тях), или с друг рутер?
Ккакви са настройхките на Airport Extreme, направи скриншоти и дай да видим.
Great Minds Discuss Ideas; Average Minds Discuss Events; Small Minds Discuss People.

faire

Същият проблем. От месец се ровя, говоря с Нет1 по тел, с Епъл съпорт, Епъл съпорт комюнитийс и тн. При мен разликата е, че бях със следния сетъп:
- Тайм капсула 5ген - основен рутер. Всички устройства свързани към нея са ок.
- Тайм капсула 4ген - всички устройства свързани към нея не могат да теглят ъпдейти, бавно теглят файлове от американски сървъри, бавно зарежда Нетфликс и тн.

В крайна сметка проблемът се разреши като размених рутерите и ползвам само вифи. От втория рутер по кабел пак проблемът е наличен. Нет1 са много наясно с проблема, понеже ми казаха, че има още оплаквания и са само от хора с Тайм капсули.
Епъл ми направиха кейс, говорих с една от Ирландия и седмици наред нямаше ни вест, ни кост от нея. Накрая предложи това решение и стана. Не й даваше валиден серийния номер на капсулата (4ген), което ми се видя странно. От САЩ е взимана ибей. Имам и експрес (2ген), проблемът и с него беше наличен.

Пробвай всичко по вифи да се свързва или си вземи най новата капсула (било то и без диск), вървят вече по-евтино. Според мен проблемът е нещо по-скоро в Нет1 и от части в Епъл ама как така почна да се проявява преди 2 месеца... А преди това няколко години всичко е наред.


Sent from my iPhone using Tapatalk
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

Константин

Интересно, аз бях на Нет1 и използвах следните рутери:
Airport Extreme последният им модел ac;
Airport Express;
Airport Extreme 4gen;
Airport Extreme 5gen;
никога не съм имал проблеми. Но съм нямал time capsule включена. Но с Експреса си работеше чудно. Дори бяха два експреса да разширяват мрежата че едната стена ми глушеше сигнала.
Great Minds Discuss Ideas; Average Minds Discuss Events; Small Minds Discuss People.

faire

Въпросът е докога си бил клиент на Нет1, защото аз съм от 8 г. и за първи път преди 2 м. се появи проблема.


Sent from my iPhone using Tapatalk
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

Константин

Да, извинявам се забравих да уточня че бях до края на Август.
Това е важно, явно има промени и е тяхната мрежа обаче саперта едва ли знае всички технически подробности, които касаят промени в защитата или кой знае какво още.
Great Minds Discuss Ideas; Average Minds Discuss Events; Small Minds Discuss People.

Пиф

Здравей,
искам да споделя един подобен проблем и решението му, а ти прецени дали може да ползваш нещо от него.

Ползвам местен кабелен оператор. Имам рутер, предоставен от оператора, до който аз нямам достъп, а само той дистанционно, след нето имам втори рутер - Time Capsule 4 gen. - който си конфигурирам аз и всичките ми устрайства се закачат към него. Тази конфигурация работи от няколко години безпроблемно.
Това лято обаче, започнаха проблеми, изразяващи се в следното - невъзможност за закачане към AppStore, невъзможност за ъпдеатване на ОС-а и програмите сваляни от AppStore, грешки при опит за отваряне на сайтове като Adobe, YouTube, повечето StockImage сайтове .... Това се случваше със всички устройства, включени по WiFi или кабел към Time Capsule-ата, на която беше включен DHCP сървър и IP-та и DNS-и устройствата получаваха автоматично. Положението временно се подобряваше след рестарт на външния за мен рутер (този на доставчика ми), но след няколко часа се скапваше отново. Последваха разговори с доставчика, смяна на външния рутер. След смяната имаше подобрения, но беше за няколко дни само. Следваха нови разговори с доставчика, следене на логове и т.н. Стана ясно, че след рестартите DNS-ите "постепенно се омазват" и заявките започват да отиват на грешно място. Но защо става това - не се разбра. След ден-два се заиграх с вътрешната мрежа (тази след Time Capsule-ата). Спрях DHCP-то и набих IP-та и DNS-и ръчно, като за DNS давах адреса на вътрешния рутер (при включения DHCP сървър, автоматичния DNS си беше адреса на Time Capsule-ата). Нищо не се промени. След това смених DNS-а с адреса на външния рутер - ХОП, всичко тръгна, заспа. Смених вътрешния рутер с един стар D-Link - всичко си работеше и в старата конфигурация (включен DHCP сървър, с автоматични DNS-и - IP-то на вътрешния рутер) и в новата (с ръчно набити адреси и DNS-и на външния рутер). Върнах капсулата и в момента си бачка с ръчни адреси. Не си спомням точно кога започнаха проблемите, най-вероятно след някой ъпдейт, но може и да греша.

asen_v_k

Моят модем също е работил 6 години без проблем.
Проблемът е от 2 месеца някъде и каквито и настройки да се сложат не става.
Опитах да сложа рутер пред моя, както и да го използвам само като Access Point и тогава някои и друг ъпдейт минава но по-големите не минават от първият път.
Съпорта на епъл казва ясно и кратко за мрежови проблеми се обръщайте към вашият доставчик, а и Епъл вече не произвеждат тези рутери.

faire

Радостна новина - проблемът е напълно оправен! Обадиха ми се току-що от Нет1 и казаха, че системните им администратори са пипнали нещо по мрежата и вече всичко е наред!
Пробвах - ОК е!
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

asen_v_k

От понеделник, и при мен няма проблем с мрежата на нет1.