Welcome to Форум на приятелите на Apple. Please login or sign up.

28-03-2024, 17:14:10

Login with username, password and session length

Shoutbox


Потребители
  • Общ брой потребители: 7 841
  • Latest: MiltonGek
Stats
  • Общ брой публикации: 82 642
  • Общ брой теми: 9 815
  • Online today: 113
  • Online ever: 631
  • (01-12-2019, 23:01:40)
Онлайн потребители
Users: 0
Guests: 62
Total: 62

62 гости, 0 потребители

The Best Design Studio Еquipment

Започната от bluesky, 21-08-2015, 15:01:48

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

bluesky

Добър Ден на Всички!

Тази Нова Тема се отнася към всички Колеги, които движат Дизайн бизнес (или към всички "заклети" ентусиасти в Дизайна). От друга страна - въпросите, засягани тук, автоматически се отнасят и за всички, работещи с дигитална техника, респективно МАС среда.

И така - когато на всички "върви", лесно е да ти върви и на Теб... (автоматично)... Когато обаче бизнеса на никой принципиално не върви, а Твоя се развива и носи плодове... би трябвало да се замислим - "късмет", "крейзи"... или точен и смел План... "радар" за Обозримото Бъдеще или... още нещо.

В едно Дизайн Студио - когато се взима решение - дали да се обнови Техниката, или да се закупи ново офисно (за Дизайн цели) оборудване, обикновенно решението клони в полза на нова, по-мощна, или следваща генерация Техника.
Моят Отговор - да се сменят, обновят, UpGrade-нат И ДВЕТЕ.

Това смятам и да направя и точно сега - когато всички се оплакват, че "биснесът" в BG определено "не върви"... а Нашият - ДА!

Реших да обновя "офиса" на Студиото - с възможно най-ергономически удобни Работни места (2) - интересно би  било да се знае как гледат на това Колегите Ми в България.
Започнах изследване на възможностите тук, в София, кой от разпространените фирми за офисно оборудване КАКВО предлага, (работни маси, столове, представителни витринки... (showcase)... и пр.,....(акцентирано към Дизайн и МАС среда).

Вие към кои (офисни) решения във Вашите работни звена сте се насочили - и ЗАЩО? Доволни ли сте от офисното си оборудване, ергономически най-доброто ли е за Вас, вслушва ли се Менаджмента в нуждите на Дизайнера... всички тези въпроси би било добре да се знаят, за да се създаде възможно най-доброто за един Дизайнер - така може да се разгърне и потенциала на всеки Индивидуал - заслужаваме най-доброто.

Дизайн оборудване за Софийския Бранш - КЪДЕ и КАКВО?

Fantomas ^

Човек, защо 100 пъти този ДИЗАЙН и с главни букви.. ?
Не съм сигурен, че  можах да разбера точно какво питаш, но ще споделя за мен...
От 2004 та работя все на mac машини ( така се случи)  в различни офиси, но в момента съм най-доволен от 27" iMac с повечеко рам и ssd. Рабтил съм на Mac Pro ( 2008 модел ) - беше супер, но все пак излкишно скъп за 90% от нуждите ми. Macbook-ите са оферта ако хората ще ходям повече насам натам...ясно е.
В момента iMac-a е достатъчно мощен , по-компактен, по-тих и по-евтин. Всичко на adobe, както и axure, parallels + windows+visual studio - върви чудесно. Нямам забележки.
Масите за работа , които в момента ползваме не са тип "бюро" от соца.. а плот с регулируеми по височина крака, столове на пазара- бол! Има едни с мрежа а не кожени - много са удобни и не се потиш.
Маковете от creative center. ;D
iMac (Retina 5K, 27-inch, Late 2015) | 32 GB | AMD Radeon R9 M390 2048 MB
Mac Book Pro 13" | 2.3 GHz Intel core i5 | 250GB SSD | 16GB GB 1333 DDR3 |
iPhone 7plus 128 GB

bluesky

Hi, Fantomas ^!

Проницателен си - всеки път, когато мисля за момичета... ха, ха, хааа... пиша думата Дизайн, и то с главна буква, за да не се досети никой...

Ти обаче ме хвана веднага...

Благодаря Ти за споделеното около iMac, (никога не съм имал подобна Машина - навремето бяха слаби машинки и още оттогава всячески избягвам и лаптоп-ите, винаги, когато мога, въпреки че времената се менят.
Относно офисното оборудване, за Дизайн, (опс...), естественно, си имат тази особенност, че масата трябва да е максимално голяма - какво ли не държи един Дизайнер на нея, та той там живее на практика... Макети, всевъзможни моливи, ножици, скалпели и какво ли не още.
Най-подходящия вид и Аз го смятам голям плот, (а когато Мониторите бяха дълбоки вакуумни тубоси, да бъде масата голяма и широка беше и задължително).При ъглообразна форма се освобождава още място и всичко е под ръка - изключително удобно положение.

За плотовете бих чул още нещо, кои най-вече Ви устройват? Аз досега съм избирал винаги чисто светло дърво, (с мат лак), Скандинавски навици.
IKEA предлагаше например сравнително евтини дървени "магаренца" за плота, (масата), които имат възможност да сменят и ъгъла на плота, така инвестицията става многоцелева, при евентуален Проект, който изисква скечове на ръка.
Все по-малко се рисува обаче, цените в Дизайна падат, така че това вече става все по-малко актуално. Пак IKEA предлагаше и маса със специална секция, вградена към нея, за "тракиране", (копиране под стъкло с лампа отдолу), сега вече в BG не ги виждам, изчерпан Продукт.

По "солидни" фирми, ха, ха, хааа... какво ли значи... за офисно оборудване предлагат действително богат набор от маси, (дайте конкретни фирми, от които сте доволни).

Най-стабилния вид "крак" за подобни маси е обратният "Т" образен елемент, (ясно защо). Възможна, но по-неустойчива конструкция съм забелязал при "П" или "С" образни каркаси, (отдолу, крепящи плота на масата).

Дайте примери, такива, от които сте доволни, за най-удобните възможни столове. Аз съм си избрал един тип стол, за малко да го купя в Будапеща, даже вече бяхме уточнили всичко и отидох да го купувам, точно 2000-та година.
Човекът обаче реши, че ще ми вдигне още малко цената в последния момент, (след размяната на няколко факса около покупката), а Аз на такива игри не играя, и той не само остана без продажба, а навярно изпусна и още няколко, защото от този момент нататък изгуби и всички Колеги, Дизайнери (опс...) и Фотографи, които познавам, а в Унгария те са "nagyon sok".

Столът се казва Steelcase Please Chair, произвежда го Франция, нищо по-добро не съм срещал оттогава, и много ме блазни мисълта да го взема, но ще трябва да купя ВЕЧЕ ДВА, и докато дойде до България, от златна поръчката ще стане платинена.
Ще го взема в бъдеще, може би, когато пак си избера някой Остров, откъдето няма да се местя много-много.
Засега, тук, ще трябва да се избере нещо по-скромно, което ще си стои в София, desgraciadamente.

angelvn

@Fantomas^ ще споделиш ли откъде човек може да се сдобие с такова бюро...някоя снимка също би била от полза? Имам колега, който се интересува.
UI designer and developer

patchosan

iPhone 13 Red Program
iPhone 11 Red Program
iMac 2019 5K 3,1Ghz Intel Core i5 CTO
64GB 2667 MHz DDR CORSAIR
512GB SSD

bluesky

Hi, Добър Ден на Всички!

Радвам се, че Темата е интересна и за някои от Колегите. Всъщност, това КАК работиш, в каква атмосфера, не само би могло да е ефективно откъм "фирмени постижения", а показва и ТИ как гледаш на Себе си.
Да не говорим пък за здравословните въпроси, които са по-важни и от всякакви "вечни трендове" за "...дай максималното от Себе си..." и прочие мантри на Капитала, (неуточнявайки за "чии интерес"... ха, ха, хааа...).

Естественно, нормалното е всеки работещ за Себе Си, максимално да се погрижи за това, работата да бъде истинско удоволствие.
А доколкото много от Нас / Вас / Тях предпочитат да имат "работодател", (има си и добрите страни), то с риск да бъда обвинен, че проповядвам революция, ще Ви кажа как Аз самият се отнасях с малкото и ей, Богу, бедни Мои бивши "работодатели"... Още преди постъпването/договора изисквах максимално уютни / ергономични условия за работа, (и винаги ги получавах).
Един добър Тест за наистина добър работодател - ако в собствената си къща / апартамент - резиденция "работодателят" е оборудвал себе си с оборудване, мебели, лукс... прочие - много по-качествени от тези, които предлага на Вас във Фирмата, подобен индивид трябва всячески да се избягва, като ясно му се укаже ЗАЩО Вие не го предпочитате. (Много от тях си взимат бележка и с тях все още може да се работи вече след това).

Тук спирам с "борбата за социални права" на Дизайнерите (опс... момичета, момичета...) и продължавам пряко по Темата.
Струва ми се, че "9to5 MAC" изостават с истинските ергономични изисквания за Хората, статията обаче е изключително полезна, (пост-ната от patchosan), защото вече развива Идеята Ни за оффисно оборудване на Колегите - евентуално МАС "стил"... Много интересни са връзките към статията и коментариите на Хора, интересуващи се от същото - добра и много добра инвестиция за оформяне на работното си място.

bluesky

Продължава изследването на това, какво предлага Българския пазар оносно Дизайнерски (опс...) плотове, "менаджерски" и "task" (работни) столове, лавици, кабинети за съхранение на файлове, лампи и пр. среда... за оборудване на Дизайн (опс...) Студио-то Ни.

За Основни Критерии сме избрали конкретните лични предпочитания на Нашата Група по отношение на материали, и отношение към Природата, (САМО естественни материали като органична Част от нея),  конкретния сформиран през годините СТИЛ на работа, простота, ергономичност на пространството и желание да прекарваш там дълги часове.

С развитието на Проекта ще Ви държа в течение как, какво и защо сме избрали. Това ще и Бонус за допълнителна мотивация за Съпругата Ми за работа около Дипломата и.

А Нашите Съпруги заслужават.

bluesky

Добро Утро на Всички!

Не отваряйки нова Тема, едва ли е нужно, в този ред на мисли - за да бъдат поставени МАС зверовете (Mac Pro и Power Mac G5 Quads), "където им е мястото", а именно, под масата, ще се наложи да се купят, (може би) и:

Active USB Hub или Hubs (навярно 2 (два) броя. Под "Active" разбираме Hub със собственно захранване).

Active USB Hub са необходими като удължители на кабела на клавиатурите, за да може щекера на клавиатурния край на кабела (USB), да достигне USB слота, разположен на гърба на Mac Pro или Power Mac G5 Quads. Без кабелен удължител се налага Мас-овете да са отгоре върху Дизайнерския работен плот, това заема място, а и са прекалено обемни кутиите, за да е оправдано да се виждат толкова.

Тогава, и без това големият Нов Дизайнерски плот се освобождава тотално като работно пространство, (вече е купен и монтиран) и позволява "свободна мисъл" и "практицизъм" едновременно), оформяйки безпроблемно 2 (две) удобни и ергономични работни пространства.

Закупена бе скандинавска маса NORDEN, (засега единственният екземпляр в България) от IKEA. Съставена от брезови (прекрасен естествен цвят), висококачествени парчета масивно дърво, в разтегнато състояние NORDEN гарантира 210 см х 90 см ефективна работна площ. (499 лв, ≈255 €).

Усещането на кожата от съприкосновението с естествена висококачествено обработена бреза е най-доброто, което може да се желае за едно работно място - гарантирано.

И така - Active USB Hub или Hubs (навярно 2 (два) броя. Под "Active" разбираме Hub със собственно захранване).
Засега през Нет-а открих само няколко грозни черни кутийки, някои от които ги предлагат даже без захранване, а само с "джак слот" като опция, хе, хе, хеее... кой ще "търси допълнително захранващ адаптер, и то точния...". "Местните" търговци са си загубили ума, ако въобще са го имали някога - вместо да решават въпроси, те "...създават нови...".

Някой има ли качествен Active USB Hub, за да даде рекомендации за конкретна фирма, бранд?



 

angelvn

Мислил ли си да ползваш удължаващи usb кабели, ако се отнася само за закачане на клавиатура и мишка?
UI designer and developer

bluesky

Това е Идея.
От друга страна, ще бъде донякъде "тото 3", (купувайки min 2 (два) кабела, чак тогава ще се разбере дали сигналът е достатъчно силен, за да поддържа и клавиатурата, и мишката. И както в переспектива планирам и голям Графичен Таблет Wacom, (един или два броя), има реална вероятност да се тъпче на същото място, т.е. въпросът няма да е решен кардинално.

Затова може би ще го реша по-фундаментално и по-елегантно.
Направо ще се фиксира нов Монитор, (24" за Мен е оптимума за лесно обхващане на цялото визуално пространство като цяло), който притежава вграден USB Hub с няколко активни USB Port-а.
Така всяка от Work Station-ните ще има и допълнителен Монитор, (втори), за менюта... и прочие "Интернет" моментни "десертни" отвличания на вниманието.

Така оттук нататък всеки допълнителен ресурс, изискващ USB Port ще бъде обезпечен веднъж завинаги. (И онези допълнителни няколко евро, (за кабели или сладолед), ще бъдат имплементирани 100% сигурно, в Монитори.

Пиф

Цитат на: bluesky - 15-09-2015, 13:49:57
...24" за Мен е оптимума за лесно обхващане на цялото визуално пространство като цяло....

Оптимума винаги е в горния праг на технологичните възможности. В тази връзка 24" звучи малко някак  ;)

bluesky

Някак си скромничко, казваш, са 24"... хе, хе, хеее...

Така е, Пиф, с по няколко инча на 1-2 години имаме покачване нагоре... Май ще трябва да сменям и очилата...

bluesky

Добър Вечер на Всички!

Продължава Темата около оборудването. Столовете вече са поръчани и след около седмица-две се очаква да се появят.

Относно индивидуален "кабинет", специфично подвижно шкафче на колелца, което обикновено стои под Дизайнерския плот и служи за съхранение на дреболии, отнесени към всекидневната работа, нищо определено НОРМАЛНО не открих наоколо.
Решението е - да се разработи и произведе (от Нас), оригинален "кабинет", точно според нуждите на всеки индивидуален член на Нашето Студио, така, както Ние си представяме подобен елемент.
Ще Ви държа в течение около Темата.

bluesky

Добър Ден на всички Колеги!

Преди броени дни пристигнаха и поръчаните столове за разглезените Дизайнери, които дори живеят на Плота си за работа и развлечение - сега имат възможност и да си поспиват, директно върху столовете, на работното си място... Ау, какъв либерализъм...

Някаква носталгия трябва да е по капиталистическия социализъм на Скандинавия...




bluesky

Добър Ден на Всички Колеги!

Както бях обещал, (да Ви държа в течение на Темата относно оборудването за едно Дизайн Студио), тук Ви представям избрания и вече монтиран работен плот, работно пространство за двама Дизайнера, на базата на голяма Скандинавска маса NORDEN, (масивна бреза, брезови трупчета).
За съжаление, поне засега, вече не е в наличност на Българския пазар. Успяхме да фиксираме единственната, може би. Изтеглена е и от дигиталния каталог на ИКЕА, (за България). В Западна Европа все още се подвизава по каталозите.
(Възможно е, докато има "санкции" срещу главния износител на бреза в Света, ще страдат всички, заради няколко моусонски ненормалника).

Размери в разтегнато състояние: 210 см х 90 см. Височина: 74,5 см (фиксирана).
Фиксираната височина не се коригира - това обезпечава абсолютна стабилност.
В такъв аспект ергономичното вариране, за удобство при работа спрямо индивидуалния Дизайнер, се осъществява от индивидуалното нагласяне на параметрите на столовете спрямо индивидуалната Човешка фигура.

Следваща стъпка ще бъде изработването на индивидуални Контейнери, (Work Case, Storage Case), които пзволяват да се съхраняват принадлежности, често използвани в работата.
Тези "шкафчета", обикновенно на колелца, често намират мястото си под Дизайнерските плотове - пести се място, а и са под ръка.
Моля, според Вас, освен съхранение на канцеларски дреболии, Вие, Колегите, как си представяте функциите на подобни Контейнери?
В момента "промишлеността" предлага подобни контейнери, твърде механично обаче - несъобразени с Дизайнерската специфична работа, с фиктивна функционалност, (един вид "измиване на ръцете"... ха, ха, хааа...).
Вие как си представяте подобен аксесоар?
Какво бихте искали "да може" подобно "шкафче" вповече?
Какви конкретни функции да може да Ви обезпечи?