Welcome to Форум на приятелите на Apple. Please login or sign up.

28-03-2024, 18:53:13

Login with username, password and session length

Shoutbox


Потребители
  • Общ брой потребители: 7 841
  • Latest: MiltonGek
Stats
  • Общ брой публикации: 82 642
  • Общ брой теми: 9 815
  • Online today: 113
  • Online ever: 631
  • (01-12-2019, 23:01:40)
Онлайн потребители
Users: 0
Guests: 83
Total: 83

83 гости, 0 потребители

The Best Design Studio Еquipment

Започната от bluesky, 21-08-2015, 15:01:48

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

bluesky

В тази светлина засега сме се спрели на евентуалните "кандидати" за Фото Камери: (илюстрации по-горе).

.......................................................
Nikon D 5500 или Sony Alpha a6000.
.......................................................

Кой от Колегите, интересуващи се от Фотография, любителски или професионално, има конкретни впечатления от този клас Фото Камери и какво му допада и какво не в конкретните Модели?

Кой друг Модел или клас би покривал Нашите скромни изисквания към Фото Камера и защо?

bluesky

Очаквам с нетърпение професионалното мнение и препоръки от изявени фотографи от Apple-bg Форума Ни относно качествата на въпросните по-горе споменати Фото Камери.

Доколкото тези Камери не са и от много висок клас, предполагам, отчитайки Его-то на Творците, уважаемите Фотографи не биха и пипнали подобни плебс Камери, подходящи само за Дизайнери, като споменатите...

Ние, трудовият Народ на Дизайнерите, разбираме прекрасно всичко това, и все пак се надяваме на компетентна оценка качествата на споменатото Фото оборудване.

Иначе, ще се наложи да купим и двете Камери, за да си изясним действителните им качества...  ;D ;D ;D

bluesky

Всъщност огледалните Фото Камери едва ли можем да ги наречем днес "огледални", (заради пента-призмата над обектива, правещи ги да изглеждат по-професионални)...

По простата причина, че ДНЕС, в дигиталния свят, дали пента-призмата "помага" да се гледа през визьора точно това, което като светлина, (фотони) прониква през обектива, е доста спорен въпрос, нужно ли е въобще ДА ИМА пента-призма, или тя изпълнява вече само маркетингова функция...
(пример - Nikon D 5500).

Днешното И ТАКА дигитално изображение минава по други, "дигитални" пътища, през Камерата и точно по тази причина отново се възроди и не-огледалната, компактна Фото Камера с компановка - табакерка с мощен сменяем обектив.
(пример - Sony Alpha a6000).

Така размерите се редуцираха, теглото, общо, падна.
Качествата на подобни Камери по нищо не отстъпват на псевдо-"огледалните", търговските цени също.
По простота на техническите решения и изчистена, модерна форма те дори доста печелят с елегантността си пред големите козунаци, с които важно обичат да се кичат истинските Фотографи от близкото минало...

Пиф

#48
Освен чисто физическите параметри на самата фотокамера са много важни уменията на фотографа. Някой, с далеч по-слаби фотоапарати правят "чудеса", други с много по-скъпи камери - забиват копчето на full auto и от там не мърдат.....
Другото много важно нещо на една камера е обектива. Писал си "мощен сменяем обектив". Не съм използвал въпросната камера, но да наречеш евтиния китов обектив с тези силни думи е прекалено. Обикновено им липсва рязкост, аберациите са значителни, тъмни са ....  Най-вероятно ще се наложи да инвестираш и в някой приличен обектив.
Призмата и скачащото огледало имат точно въпросната "спорна" (според теб) функция - да ти позволяват да гледаш през обектива. Дали това е необходимо - според мен твърдо ДА. Особено при настройка на фокус (ръчен режим) или при следване на движещ се обект. Може и да е въпрос на навик, свикнал съм да гледам през обектива и ако я няма тази възможност имам чувството, че снимам с телефон.
За да прецениш коя камера е по-добра, намери снимки от такива и тях сравнявай. Инъче, ще изпаднеш в ситуация да слушаш хвалбите на всеки към собственото си магаре.
Потърси безпристрастни сравнения между сходни на търсените от теб модели за да се ориентираш. Русниците правят прилични ревюта - тестват, сравняват, разпиляват, разнищват.
А може да процедираш и по следния начин - вземи по-евтиния, поснимай, поразцъкай го, разбери какво ти трябва за твоите нужди, пък след няколко месеца го дай на децата да си правят селфита, а ти си купи това от което наистина имаш нужда.

Adamov

http://www.dpreview.com/reviews/sony-alpha-a6000

http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d5500

Въпреки, че моя бюджет е силно ограничен (ползвам D3200 с китов и Yashinon 50mm 1.9 ръчнофокусен), колкото и пари да имам никога не бих си купил табакерка.
Apple MacBook Air M2
Apple iPad Air 4
Apple iPhone 12 Pro Pacific Blue
Apple Watch 5
Apple TV 4k 2nd gen
Apple HomePod Original x2
Apple AirPods Pro 2
Apple AirPort Extreme 6th
Apple AirPort Express 2nd

ggzy

Nikon D90 на старо и хубав обектив. В момента съм закачил един Nikkor 50/1.8D и не си спомням кога съм го свалял за последно. Това е бюджетния вариант.
По скъпия вариант - Fuji X нещо си. Същата матрица, повечко екстри, по-компактен, но пак задължително с хубав обектив.
Обективите според нуждите и предпочитанията.
MacBook 5.1 13.3" 2.0GHz/8GB RAM/160 GB + 500 GB HDD/Mac OS X 10.8.5

faire

Ако ще се снима и видео, аз бих предложил Канон 70д + 40мм 2.8 или 50 1.8 стм. Може и едно макро 60 2.8 за продуктите.
- светкавица + стенд + бял чадър
Нищо друго не е нужно. Може да има и по-бюджетни решения от гледна точка на тяло, но ако и видео ще е нужно, то 70д втора ръка мисля идеално се вписва в картинката.


Sent from my iPhone using Tapatalk
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

Морт

По повод D90-ката препоръчана по-горе:

Вкъщи имаме Canon 450D с 50/1.8 и Nikon D90 с 18-135 (ако не се лъжа). Приятелката има служебнни Canon 7D MKII и Sony nex5.

D90-ката е доста морално остаряла и освен ако не я дават на безценица не бих я взел. Изключително шумна на по-тъмно. Видеото също.


Иначе доста непрофесионално мнение (аз хич не съм фотограф), но от 7D-то, за цената, на която го продават, очаквах доооста повече. По-скоро съм приятно изненадан от това, колко добре се справя 450-ката (при един и същи обектив) за годините си, от това, колко по-добро е 7D-то.
Да, определено снима по-добре на тъмно и е по-остър, както и има доста по-комплексно меню и функционалност, но разликата далеч не е впечатляваща за 7 години по-нов апарат, който струва €2200
.fr

faire

7d серията е за спорт и диви животни, а марк 2 си е кроп-еквивалент на по-достъпна цена от доста по-скъпия 1dx. Ергономичността и здравината са също на тотално различно ниво от ***-серията на канон.
Старото 7д се намира на доста добра цена втора ръка, а разликите спрямо марк2 не са чак толкова съществени за consumer-ите и дори бих казал prosumer-ите.
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

bluesky

Добър Вечер на Всички Колеги!

Искам да благодаря на Всички, които се включват в разговора около фото-техниката. Така картината значително се обогатява.
Само погледнато под различни ъгли, може да се осветят различни аспекти и да се свери часовника към днешна дата.

Пиф е абсолютно прав, че освен подходящия "молив", (фото техниката), от едно ниво нататък всичко зависи от умението на "художника", (фотографа), умее ли да използва предоставените му възможности.

Реално погледнато, досега, вече доста години, по времето на чисто класическата фотография, винаги съм снимал, визирал "през обектива" - започвайки в СССР със Съветските "Зенит TTL", (24х36мм), (по време на неговата слава, от Лайка формат камерите), и по-късно с великолепния за тогава, (а и днес), Съветски "Салют С", (62х62мм), (ака "Киев 88"), класически лиценз на шведския "Хаселдбладд".
Във Финландия, в Института можех да избирам между "Cannon" и "Nikon", (Института ни обезпечаваше техниката за времето на цялото следване, т.е. за години наред апарата практически ставаше Твой)..., а и имахме дисциплина Фотография, (включена в Програмата), т.е. някакво базисно ниво бе налице.
Първата ми дигитална фотокамера бе най-доброто за времето на първите дигитални - "Olympus" C-3030 zoom, (3.3 megapixels), когато другите още сканираха и ретушираха с часове, Ние решавахме въпросите за минути, (но и изключително скъпа за времето си)...

Сега е момента за нов UpGrade.

Въпросният "Olympus" C-3030 не притежаваше пентапризма, (то тогава кой ли притежаваше от първите дигитални), и реално за спецификата на Моята работа даже не е възниквал въпрос дали визирам през обектива или не. Фотокамерата точно 10 години безоткатно вършеше работа, от които 8 на Канарите, като дневно се правеха не по-малко от 50 фотографии. И даже не съм си и помислял да я сменям, предвид многообразието на нови камери наоколо, които нямат дори и данък върху оборота, (почти 0-лев за съответната, периферна зона на Европа).

В такъв смисъл, ако реално комфортно съм визирал както през обектива, така и безпроблемно само с помощта на дигиталния екран или визьора, предполагам, и сега това едва ли за Мен ще бъде определящо Избора.
Идеята на Пиф е много добра - може да се опита с един, подходящ избор за момента, и ако апетитите се увеличат, да се премине на по-ексклузивен вариант.
Благодаря на Adamov за нет-връзките, а относно "Nikon D3200", това е една отлична камера, дори бе първоначалната Ми идея, "Nikon D3200" или "Nikon D3300", за Нашите нужди, и дори надхвърляща ги.

Естественно, на всички модерни камери кит-овите им обективи са абсолютнния минимум, даже заклетите "фото асове" ги наричат - капачка, пазеща body-то на камерата, хе, хе, хеее... гадняри...

Въпросната табакерка "Sony alpha a6000" печели с теглото си, (представи си цял ден разходки по Европейски град или по планините, като обикновен гражданин, не "фотограф", но с амбицията фотосите Ти да са добри и много добри, където и да се намираш...
Или за Твой клиент, например по Интериорен или Графичен Дизайн правиш "референсни", за Себе си или за него фотоси, които да са Ти под ръка, относно сгради, фасади, помещения или пр. "работен материал"... добър въпрос би бил - дали ще Ти е необходимо нещо друго, нещо "по-добро"....
A "Nikon D5500", или който и да е, с подобна компановка, от друга страна, би позволил, да придобиеш навици с камера, държаща себе си като "професионална", и ако свикнеш с теглото, менютата на "Nikon", с интерфейса им... и прочие обвързаности, то може да надграждаш и навиците си...

"Nikon D90" е абсолютна пушка отвсякъде, много надеждна камера, но и днес, видимо, поради качествата си, си е инвестиция.
Не трябва да подценяваме и факта, че моралното остаряване днес на подобна техника е бързо, особенно откъм електронниката, свързана конкретно със замерванията, (ако разчитаме на автоматика, естественно).

"Canon 70D" - колкото пъти взема в ръка Canon, независимо от модела - винаги по-добре лежи в ръката Ми, от "Nikon"-оните, например.
А на Съпругата Ми, точно "Nikon" перфектно приляга на ръкохватката и...
Целта е да се гони тънката разлика между consumer Камера с привкус на pro- "дейност", някакси...

Откъм Обективи, ще трябва да се чете малко, и най-вече, може би, (ако е възможно, да се искат назаем за ден-два-три), различни, доказани от колеги "успешни" обективи, за да се изпробват на практика относно - Предметна фотография, Ландшафт, "Градска" фотография... прочие конкретни задачи, които после на спокойствие - на Калиброваните екрани, ще се сравняват по качества и "можене", докато се намери верният тон... каква конкретна техника Ни допада, лесно (за Нас), се борави с нея и органично се вписва в Нашите представи за фотокамера.

Аз поставям ергономичността на едно от първите места по приоритети, (при, естественна презумция, Камерата да може и всичко останало, не е все едно КАК, ще го може... това всичко останало, обаче). Грипа, (ръкохватката), менютата... "шорт-кътовете" на въртящите се цилиндри (управляващи бутони) и програмируеми бутони... всичко това може да бъде и удоволствие, и досада, ако не е решено просто и логично от производителя... но КАК да го знаеш, преди да опиташ... спрямо собствените си разбирания за ефективност... NO WAY... без предварително проучване... и малко късмет на избора.  

bluesky



Вече с UpGrade-ната Фототехника, (както обещах на някои от Колегите преди време), представям Ви един от Членовете на Нашето Студио - Котарака Самурай.

faire

На а6000 си се спрял в крайна сметка :) Добър избор. Още по-добър е а6300, но цената е друга, понеже е доста нов модел.
Какви стъкла му взе или е само 16-50 засега?
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do.

bluesky

Добър Вечер на Всички!

Да, faire - "Жребия" падна на Sony a6000.

Обмисляхме и варианта за а6300... обаче по Нашему разликата в 300 евро нагоре го поставят в категориите на по-силни от него Камери... а екстрите му спрямо а6000, лично Нас не ни интересуват особенно...

Заедно с Камерата, освен Китовия 16-50, (който междувпрочем за Кит-ов се оказа съвсем ОК), веднага бе оборудван и с твърдия, (за Макети, Образци, настолни Продукти, Опаковка и пр.) японски Sigma 30 mm, f2.8 DN.

UV Филтри, transparent, бяха завинтени в първите 5 минути на Обективите, ZEISS Комплект за почистване, Допълнителни капачки за Камерата и обективите, (при смяна са удобни).

Доколкото батерията му е за около 300-350 (фотографии) разчетена, поех си "въздух"... ха, ха, хааа... и вземах още една батерия + универсален аддаптер за зареждане на батерии Hahnel Ultima Plus.
Чанта - най-удачна за Нас се оказа National Geografic.

Целият Комплект удивлява с лекотата си - което в крайна сметка и търсехме.

Развитие на идеята ще бъде аддаптор за Обективи М42, и тогава - започвам да издирвам стари Съветски Обективи, много от които бих желал да изпробвам.     


bluesky



Едно доказателство за СОЦИАЛНИЯ ПОТЕНЦИАЛ НА БЪЛГАРИЯ - Елка 135М, гордост за Българската НАЦИОНАЛНА електроника, по време на своя пик.

Дизайна, (по естетика и функционалност) - актуален и днес - Дизайн от 70-те години на 20 век.

Фото: Sony a6000, Sigma Art 30mm, f2.8 DN.

picklenose

На колко ти съпа до момента всичко, изброено и от България ли го закупи или чужбина :)
Успех !