Welcome to Форум на приятелите на Apple. Please login or sign up.

18-04-2024, 13:59:34

Login with username, password and session length

Shoutbox


Recent

Потребители
  • Общ брой потребители: 7 852
  • Latest: yngacalt
Stats
  • Общ брой публикации: 82 634
  • Общ брой теми: 9 812
  • Online today: 117
  • Online ever: 631
  • (01-12-2019, 23:01:40)
Онлайн потребители
Users: 1
Guests: 95
Total: 96

95 гости, 1 потребител
forka2k

Брутална кражба на дизайн от страна на Нокиа!

Започната от konstant, 19-11-2014, 20:43:18

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

bluesky

Така е много по-приемливо - да говорим за нещо конкретно около Патентоването и около този Таблет.

Винаги, (всегда, mindig, allways, siempre) можеш да ЗАЩИТИШ САМО нещо конкретно, но не и идея, или нещо, вече познато от по-рано на Цивилизацията.

Това са правилата, (добри или лоши).

Всички произведени напоследък Таблети си приличат един на друг дотолкова, че точно се "вписват" в принципиалния древен Таблет, (по форма и функция).

Така моята мисъл

"...че формата на Таблета, както и функцията му..."

произлизат от Древността,

принципиално си я пропуснал, а тя подтвърждава, че почти нищо ново принципиално Nokia нито е заимствала, нито е копирала от Apple, повтарям, ПРИНЦИПИАЛНО.
Днес просто е възкресен един стар, древен Продукт, на базата на съществуващата технология.
И древният Таблет е плоско паралелепипед-че, подходящо по размери да се обхваща лесно с ръка, и със заоблени краища, (ясно защо).
И по форма, и по Функция.
Тук нито Apple, нито Nokia могат да имат претенции един към друг.
ДРЕВЕН ПОЗНАТ ПРОДУКТ - нито американски, нито финландски.

Съвсем друг, но релативно свързан е въпросът за Интелектуална Собственност (IP). може са означава също и Индустриална Собственност, отново (IP).

Оттук нататък, обаче очаквах да го чуя от теб, (ти си специалиста), имаме различни Права, ориентирани към Интелектуална-та Собственност (IP).

А те са:

• Патенти или Прототипи
• Защита на Дизайн-а
• Запазена Марка (тип защита)
• Топографии (защита)
• Географични източници
• Търговски Секрети
• "Защитени Права" (защита)
• Защита за Разстения и Семена
• Традиционни Знания (защита)

И защото ти си специалиста, от теб очакваме да ни покажеш, какво точно, как точно, къде точно и защо точно Nokia е откраднала от Apple.

И как Apple е способен да се защити ефективно? Какви форми на защита Apple ще приложи, за да неутрализира  Таблета на Nokia.

Това е вече конкретен въпрос, който може и да струва енергия, знания, воля, късмет, а може и да струва някой и друг милиард, (на някого).

Досега от теб обаче, с изключение на последния ти пост, нищо подобно не чухме. Сега вече, след като любителите поставихме Темата за "защо кражба", чакаме реални отговори.

За да обвиниш някого в кражба, не забравяй, трябва да имаш много сериозни основания. Защото кражбата е престъпление.

konstant

Така бях намисли да ти пиша пак да видиш таблиците че няма как да водим спор. Обаче виждам конкретика в последните ти тези и ще се опитам да ти отговоря/защитя! Първо пак тенденциозно ме пускаш по пързалката на защитата -патента (където виждам си компетентен), което не може да бъде отправна точка на спора откраднала ли е Нокиа дизайна или не, поради субективните фактори, които ти изброих. Няма как да искаш да съм специалист патентно право! Нелепо е да пускаш спора в правна норма и да искаш от мен да се защитавам все едно сме в съд. Глупаво е като развитие на една очевадна кражба да даваш общ исторически знаменател! Другото са твои словесни еквалибристики, които могат да минат в един по незапознат съд! И пак ще те попитам- в плоскоста в която развиваш тезите си -автомобила ( или конкретен такъв) може ли да се защити като форма/функция, при наличието на древни колесници?

konstant

Не бъркай форма с фукция! Колкото и да се преплитат в дизайна-нито едно от двете не може да бъде сравнено /припокрито на 100% с другото,  което да послужи на който и да е съд да каже , че даден предмет с неизменена функция и приблизителна форма е същят с друг такъв. Конкретно дори и в съд тази форма на Нокиа може да бъде анализирана достатъчно добре като криви , радиуси, рисунък,  дебелини и цялостна визия, която се приближава на еди колко си процента към оригинала. Защото по закона за авторско право първият който покаже/обяви дадена форма е автор. Но както казах многократно от снимките и незапознат може да види приликата. Другото е търсене на под вола теле или заяждане? Пак ти казвам- да обобщаваш така генерално минавяйки през исторически епохи и да твърдиш че онова е това е меко казано глупаво!


bluesky

Стъпка по Стъпка.

1) Прилика между двата Таблета има и - дотук. Единият прилича на другия, а И ДВАТА - приличат въобще на Таблет, (от древността до днес - Таблетът изглежда така). Факт.

2) Защо са сходни по Дизайн - по материал - алуминий, и единия, и другия. А какво ПРЕДЛАГА ДНЕШНАТА СВЕТОВНА ПРОМИШЛЕНОСТ като всепризнат материал за битова електроника - алуминий.

Apple ли измисли алуминия? Сам си отговори.

3) Заоблени ръбове - "запазена марка" на Apple? Абсурд.

4) При съотношение 3:4 и на двата Таблета - КОГА Е ИЗМИСЛЕНО ТОВА СЪОТНОШЕНИЕ? Не в Купертино, нали.

5) Резолюция - 2048 х 1536. Идва от кратното на двоичната логика. Нито едните, нито другите не ползват СОБСТВЕННИ ДИСПЛЕИ, а поръчват на 3-ти фирми.

6) "Високоговорителчета" - място (аналогично). Ако искаме някакво "стерео", можем ли да ги монтираме едно до друго? Дизайнерското решение само диктува къде да бъдат.

7) Черен цвят на лицето (аналогичен) - Ако държиш да се открояват добре цветовете - имаш само 2 възможностти - черен и сив. Независимо дали Си Apple или Nokia.

7*) Напълно ламинирана повърхност на екрана (дисплея). Това може ли да бъде копиране - промишлеността и технологиите го наложиха повсеместно.

9) Иконите - на единия Таблет са квадратни (заоблени), на другия - кръгли.

10) Цветове - 16 777 216 към 16 777 216. Аналогични. Кой го дава? Стандартите на Full Colour Resolution.
Запазена марка на Apple ли са международните стандарти, които пак идват от двоичната логика на кратно на 256?

Да продължавам ли?

Разбери - Системният Подход, спазван стриктно от големите Брандове като Apple и Nokia, НАЛАГАТ СХОДНИ ДИЗАЙН РЕШЕНИЯ за сходни Дизайн Задачи.
И ако и двата Тима Дизайнери са добри, ще се учудиш колко сходни решения имат, дори да не са се копирали един друг.

За Финландския Дизайн Ти гарантирам, че не копира сляпо НИКОЙ ДРУГ. Не се нуждае. Силен е сам по себе си и има самочувствие. И с право.

---------------------------------------
Отговарям относно колите. Да, може да се патентова Форма. Например характерната форма на BMW решетката отпред, от която BMW вече напразно избяга.
Или пък характерния "радиатор", пак отпред, от който и
"Mercy" напразно почти се отказа, но напомня, напомня все пак...

Сега колите им изглеждат почти като всяка друга. Защо?

Ами при тези начални данни, които задават за производството и оптимизацията, "компютърът" изчертава почти едни и същи "криви"... а те ги спазват, защото има и "тренд" във въздуха наоколо, от който щамп не могат да избягат... докато не се намери един "луд", който да им измени "правилата".

konstant

#35
Отговарям ти добранамерено, защото с последният си пост, напълно закова, това , че не разбираш от дизайн/формообразуване! Мога пак да кажа че няма смисъл, но това ще е поза от моя страна! Преди да то отговоря по точки, само ще ти кажа, че категоричните ти заключения са типични за човек който не разбира но се изказва по всички теми.
1-Това че двата таблета си приличат първо не е съвсем вярно. Таблета на Нокия прилича на уголемен Айфон 6. Това че си приличат не е нищо , а е всичко. Щом го признаваш, значи признаваш , че вторият е откраднал формата от първият, което казвам и аз! Това, че от древността таблета изглежда така, е толкова безумно и глупаво, че ми болкира мозъка какво да ти отговоря?! Щом  изглеждат така-моля те да ми покажеш няколко такива примера. Много искам да видя древен таблет (каквото и събирателно да имаш в главата под тази дума), който да е от алумини с такива  unibody сглобки направени на CNC рутер. В древноста имаме глинение плочки, дървени  четвъртити рамки с дъно за пясък или восък-все неща които нямат нишо общо с един съвремен таблет.
2. Това че са сходни по материал няма такова значение, колкото това как е обработен този материал за да се превърне в тази форма. Точно определени сглобки за тази форма.  Ще ти подскажа че най-характерното за въпросният дизайн , не са заоблените форми, а решението с тънките ивици пластмаса, които разделят отделните панели/лайсни, като ги правят отделни антени. Това може да бъде лесно защитено като форма/сглобка. Освен това дори и да не си измислил един материал, ползвайки го за дадено изделие с измислени от теб сглобки те прави автор. Нокиа зашо не го направят от пастмаса?
3-Не виждам смисъл да ти отговарям. Незнам това защо е точка.
4-Не виждам защо това е точка. Дадена форма -дори и в тази специфична материя, не се защитава с точно определени размери. Дори и да е с размери те не са определящи. Всяка форма може да бъде разтегляна/свивана във всички направления, без да измена своята същност.
5-Пак няма нищо общо с дизайна.
6-Да мястото е дълго мислено, заедно с инженерите по хардуера и звука, което дава оптимално място за тази форма. Това е характерен белег/елемент/детайл, за тази форма и първият , който е сложил там високоговорителите е автор! Не си мисли че е ей така просто хрумнало да са там. Там са след дълъг процес, който ти е непонятен!
7. Цвета спрямо формата също е мислено със специалисти. Защо Нокиа не го направи в друг цвят? Защото много добре знаят . че това е цвета който по-добре ще продава тази форма.
8-Не виждам зашо това е точка?
9-Тука не говорим изобщо за дизайна на софтуера. Не е точка.
10. Не е точка. Пак няма нищо общо с дизайна!
Не не продължавай да се излагаш и да показваш колко си неук в областта! Решенията са сходни, защото са оптимални и защото едни по- добри и талантливи/работливи дизайнери на Епъл, ги правят такива, а другите ги копират! Когато едно нещо като дизайн е мислено много и е добро и оптимално, то не остава за копиращите епигони, много вероятности за действие. Когато един добър художник създаде своя стилистика почерк и разработи оптимален брой варианти в тази област, то всеки копиращ го ще е в неговата сянка и ще го повтаря без развитие.
Разбери-не можеш да ми казваш в тази област "разбери"!
Какво правят големите брандове в момента-нито ти-нито аз знаем. Защото дизайна е определящ продажбите и това какво правят дизайн отделите е най- пазената тайна.  Затова имай малко уважение към дизайна, защото там нещата се раждат много трудно. А тези които не ги бива -копират.
За автомобилите си ми отговорил толкова общо и лаишки, че не виждам смисъл да ти отговарям. Щом за тебе само една решетка на даден автомобил е дизайна му-няма смисъл.
За мен е много трудно да продължавам да ти отговарям/обяснявам, защото нивото ти в тематиката за дизайна е обидно ниско! Правя го защото сам съм се набутал в капана да пускам тема във форум. Правя го и защото такива като тебе "разбирачи" от всичко принизяват труда ми и труда на много хора разработващи форми. Ти с една лекота се опитваш да обясниш, че едва ли не дизайн не съществува и просто всички правят някакви форми от древността и се копират едни от други безпринципно! Че едва ли не технологиите и функцията определят изцяло формите. За теб дизайна на един автомобил се свежда до една решетка!! Ужасяващо!
Компътъра нищо не изчертава. "Луди" които чупят правилата има и в дизайна това се случва непрестанно.

bboyg

Гледам, че зачекнахте и транспортния дизайн, и сега няма как да остана безучастен, НО само в тази област, без да Ви се меся в таблетния спор.

Решетката + фаровете + бронята на автомобила се явяват на 90+ % от случаите, най-отличителният белег за един автомобил.

ЦитатЧе едва ли не технологиите и функцията определят изцяло формите.
Ами не изцяло, но особено в транспорта - технологията, функцията + ергономията, определят отново на 90+ % това как като цяло трябва да изглежда един автомобил например. Тогава наистина остава да се сложат изброените по-горе отличителни белези, и ето ти разликата.

Само за пример ще ви дам, че ергономичните изисквания за дизайна на 3-те педала (съединител, спирачка и газ) са 20-тина. В комбинация с изискванията за използвани материали, място за дизайн и импровизация много, много не остава :)

Може да продължите  8) 8) 8)

konstant

Да очаквах да се включиш с неуместни коментари! :) Особенно, като прочетох , че си завършил така нареченият "Инженерен" дизайн.Нали ти е известно че никъде другаде в света няма такова чудо -Инженерен дизайн! Има индустриален дизайн. Но както и да е! Първо за уточнение- намесих автомобилите , само като удобен пример. Беше за това. че не може да се обобщава за дадена форма по някакви исторически белези или нейни характеристики, че това е същата съвременна форма.
Това ,че  Решетката фаровете и бронята съставят 90% от дизайна на един автомобил е толкова безумно, че ръсъжденията на Синьо небе са направо безобидни опити в областта!  Ако са те учили, че 90 % от дизайна на един автомобил е технологията, функцията+ ергономията, то тогава всички ще караме един автомобил! Ергономичните изисквания за педалите на автомобила, какво общо имат с неговият дизайн? Там дизайн няма! Има ергономия и най много самата плочка на педала де е пипната и да е по-различна.
Разрешаваш ли ни специалисте ! :))))
Тези обобщения на 90% направо ме развеселиха!

konstant

Би ли ми анализирал формата/дизайна на този автомобил? Ако може в проценти! :))) Лошото е , че няма решетка отпред?! :(
http://www.designboom.com/technology/renault-alpine-vision-gt-concept-gran-turismo-6-01-29-2015/



bboyg

Ще започна с отговор на въпроса за Рендето. Това е болид, който поради ред причини едва ли ще видиш по улиците. Да той няма решетка, но формата на въздуховодите в предната част, както и LED светлините, са точно тази отличителна черта, която би го отличила ако останалата част от купето следваше формата на стандартен автомобил.
Инженерен дизайн има - може да провериш дисциплините на ТУ Варна, ТУ София, ТУ Русе, ТУ Сливен и т.н. Точно от тази специалност са момчетата които със Сашо Драганов създадоха няколко работещи концепции на български автомобил. В случая се изучава проектиране/моделиране на детайли и продукти намиращи приложение в инженерната индустрия в частност.
Сега и аз имам един въпрос. Ти случайно да не си завършил Northumbria University заедно с Джони Айв? Или може би Royal College of Art London?
Много смело категоризираш хората като глупави, безумни и прочие, налагайки личното си задължително правилно мнение по въпроса. Да прилича тъпия таблет на Nokia на последните модели iPad и в частност моделите с тясна странична рамка (от модел "4" нагоре). Предполагам колегата се е хванал най-вече за преекспонираното заглавие на темата. Точно в стил БГ псевдо хипи - супер мега гига маняшко брутално човеееек...
Ако ще водиш диалог престани да убиждаш. Ставаш неприятен...

bluesky

@bboyg

.....................................................................
"...Ергономичните изисквания за педалите на автомобила, какво общо имат с неговият дизайн? Там дизайн няма! Има ергономия и най много самата плочка на педала де е пипната и да е по-различна..."
..........................................................

Потресен Съм! Да ми вземат "Купата" с някакви си педали, където дори няма никакъв Дизайн... не е честно...  ;D ;D ;D

Освен това педалите ги и пипат, че ги и натискат с крак... ;D ;D ;D

konstant

Както казах сам се набутах в тази полемика и ми е доста трудно -предвид нивото и на двама ви (демонстрирано в една друга тема "блестящо")! Гледам всичко откъм забавната страна! :) Не мога да приема насериозно хора обобщаващи с лека ръка сложни материи ( дори в проценти)!
Това което ти пуснах , не е рендър, а реален прототип! Характерните белези са далеч повече от тези , които според теб оформят визията на един автомобил. Ту-тата където се изучава една дисциплина , която няма място там (и за жалост все още няма място в България като цяло), не ме вълнуват. Това че група преподаващи - въобще неразбиращи от дизайн, са се кръстили така помпозно, не значи че е правилно! Ти имаш ли мнението , че си инженер, наравно със стандартните такива? Същият Сашо Драганов и напъните му да  направи автомобил, знаеш ли колко дизайн обекта е разработил? Една лампа -по негови думи! Говорим за сухи теоретици, без никаква практика, които преподават общи фрази, като тази, че автомибилната решетка, фарове и броня са 90% от дизайна! :)) Ходи го кажи това на някой автомобилен дизайнер на запад! Аз съм завършил нещо много по- добро и трудно от тези два примера, които ми даваш (особенно последният е мноого зле). Ако не ми вярваш, че са зле-погледни какво казва Джонатан Айв за съвременното обучение по дизайн. Завършил съм скулптура при проф Крум Дамянов. Който е минал през неговата школа , знае за какво иде реч.
Заглавие , като "брутална кражба" , ако ти звучи странно, не е моя вината.
Това, че ти ставам неприятен е  комплимент за мен!

bluesky

@konstant

"...и ми е доста трудно -предвид нивото и на двама ви..."

Ние високо ценим това, че си професионалист, и че отделяш от времето си, за да ни обясниш нещо в област, която ти е интересна и в която се развиваш, работиш.

Отчитаме и това, че макар и трудно, успяваш да се концентрираш върху Темата и да не използваш много епитети в речта си, което явно е нормално за Теб и подкрепя мисълта Ти.

Емоционалното отношение е характерно за Творците, (или за някои от тях). Лично Аз смятам, че има още какво да учиш - когато се научиш по-добре да слушаш ВСЯКАКВИ, дори и най-невероятните гледни точки, автоматически ще станеш и по-добър Дизайнер.

Да имаш високо самочувствие само помага. Скромността също ще Ти помага обаче - никога не знаеш, (като боец, дори да си добре трениран), дали срещу Теб нямаш работа с някой черен пояс, а може и да се окаже някой сенсей, с 8 дан, дошъл направо от Шао-лин... Няма да Ти каже, а само ще Ти гледа сеира...

Хубавото е, е в този Пост се развиха няколко мнения и всички се учим от осветяване на нови и различни гледни точки, което Ни обогатява, (не само тези, които пишат, а и тези, които само четат Поста).

Различните гледни точки НИКОГА не са лични, а касаят само Темата. Подчертавам го, и винаги съм го акцентирал. Затова не се "обиждай" на Нас, никой не е искал НАРОЧНО да Те засегне.

Е, някоя и друга шега може и да "отнесеш", както казват в България, но не е злонамерена, или пък насочена срещу някого конкретно.
Скоро ще постна и някои древни Таблети, така, за разнообразие.

bluesky